Chenfei's Asiatiska Musikafton var bäst!

Dagens ordspråk: Den som vågar har allt att vinna.

Hallå!

Jag måste börja detta inlägg med att säga vilken fantastiskt bra konsert jag har varit på idag! Chenfei, min bästa kompis, hade en Asiatisk Musikafton på Kulturskolan! Det var hennes projektarbete som hon har jobbat med under hela trean och den var helt fantastisk, så otroligt bra! Chenfei har spelat piano sedan hon var 5 år gammal (hon fyller 20 i år) i Kina och hon bjöd både på pianomusik, tvärflöjtsmusik och sång! Jag har sagt flera gånger förut i min blogg att hon spelar som en Gud och det gjorde hon ikväll också! På konserten visade hon ett bildspel med bilder från Kina och det var några tjejer från estet som sjöng en japansk körlåt! Det var verkligen häftigt, skitbra gjort! Sen var det en kille till som spelade piano, det var olika snuttar ur låtar och jag kände igen varenda en. Han var också fantastisk duktig!

Det var verkligen kul att se och lyssna på och det var jättemånga andra där, så hon hade en stor publik! När konserten började spelade en pianolärare frå Kulturskolan lite på pianot och så kommer Chenfei och hennes kör in och sjunger "Fredagsmys". Det var jättekul, haha! Chenfei pratade lite också och berättade om hennes låtar och om Kina och det, Chenfei, jag vet att du kommer läsa det här, gjorde du skitbra!


Chenfei's första klänning. Hon var så fin!


Chenfei's andra klänning! Det är en klassisk kinesisk klänning.
Hennes konsert var obeskrivligt bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0