Cykla bör man, annars dör man ;)

Dagens språkgroda: Jag är traditionalist med smak för förändring. - Valéry Giscard D´Estaing

Hallå!

Idag har det varit en lugn dag här hemma, i alla fall stora delar av dagen. Jag trodde att det skulle bli pissväder och regna hela dagen, men det har faktiskt varit uppehåll! Det känns skönt, vi är ju bara inne i augusti så än borde ju inte regnväderstiden börja!

Jag var inne på Tradera för några dagar sen, för att stilla min nyfikenhet och kolla om det var någon som sålde Chanel örhängen där, ni vet såna där med strass på? Jag såg att reseledaren i Turkiet ha såna när vi skulle åka hem och då blev jag sugen på att också ha såna, eftersom att jag är galen i allt som har med accessoarer att göra, som ni säkert redan vet. Jag kollade runt i Taxfreen på flygplatsen men såg inga där heller, så igår tänkte jag att jag skulle se om det fanns några och vad dem tog för dem. Det fanns faktiskt väldigt många och de var inte så dyra, men det berodde ju på att en del aktioner inte var klara än utan hade några dagar kvar. Jag kollade idag igen och klickade in på "Sista chansen" och där såg jag ett par riktigt fina! Utropspriset låg på 89 kronor och det var bara en som hade bjudit 90kr. Då bjöd jag över det så att jag skulle få ha det högsta budet, vilket jag också hade tills det bara var några minuter kvar. När det var exakt en minut kvar kom det någon annan och bjöd över! Jag ville så gärna ha dem så vi provade att bjuda över i exakt samma minut som den skulle sluta, haha! Jag trodde inte att jag fick dem men sen såg vi att vi hade fått ett vinnarmail där det stod att jag hade fått dem för 110kr! Då blev jag glad. Så om några dagar är dem väl här. Frakten låg på bara 6 kr också så det var inte så farligt!

På eftermiddagen frågade jag Sanna om hon hade lust att åka ut och cykla! Det ville hon, hon skulle bara äta först och sen kom hon hit. Vi har ju inte träffats sen jag kom hem från Turkiet och innan det var ju hon i Norrland, så vi hade jättemycket att prata om. Vi cyklade två varv idag vilket resulterade i 13km och 07m på 55 minuter ungefär. Jag var jätteskakis när jag kom hem i benen. Brukar inte vara så skakis men då var det skönt att komma hem. Det är väldigt bra att cykla två stycken tillsammans, för då kör man i ett "snack-tempo" som gör att man inte kör på mer än att man orkar prata. Det är ett väldigt bra tips för att inte ta ut sig för hårt!

Kommentarer
Postat av: Erica

Duktig som tränar..

2009-08-12 @ 23:22:41
URL: http://faithhopelove.blogg.se/
Postat av: Dee

sv: jotack min med! :D

Vad händer i helgen vännen? :)

Kram

2009-08-13 @ 15:45:55
URL: http://liketolive.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0