Vet ni vart jag ska...?

Dagens ordspråk: Den som spar han har.

Hallå bloggen!

Vet ni vad jag gjorde dagen före nyårsafton förra året, alltså den 30 december 2010? Jag bokade en utlandsresa till värmen sommaren 2011!

Den 20 juli 2011 bär det av till varmare breddgrader med min familj! Vi har bokat en resa till inte mindre än Alanya i Turkiet! För två somrar sedan var vi också i Turkiet, fast då i staden Side! Efter att vi var i Bulgarien sommaren 2010 (går att läsa om i kategorin "Resor") åker vi i år tillbaka till Turkiet men nu till Alanya. Vi ska bo på ett All Inclusive hotell (Hur härligt?!) som heter Krizantem som är jättefint och som ligger nära havet och centrum. Dock är det centrumet vi har nära till inte Alanya centrum, det ligger något längre bort men som det går bara fint att åka taxi in till! (Vi åkte mycket taxi i Side när vi var där). Jag tycker det ska bli så himla roligt och jag hoppas verkligen att de här sju månaderna som är kvar går fort så vi får åka snaaart! Men den som väntar på något gott ni vet...haha!

Jag är så otroligt glad över att vi ska åka men ändå fattar jag det inte riktigt. Det måste nog komma lite närmre inpå för att jag ska förstå att vi verkligen ska åka till Turkiet igen! När vi var där sist, i juli år 2009, var det 40-45 grader varmt varje dag och hur härligt och underbart som helst! I havet var det nog 25-26 grader om jag minns någorlunda rätt. Jag har aldrig varit på en All Inclusive resa heller förut så det ska verkligen bli en upplevelse! Åh, jag vill bara åka nu! Men tills dess får jag nöja mig med att titta på bilder, drömma mig bort och längta...



Vårt hotel Krizantem som vi ska bo på! All Inclusive, nära till strand och centrum, sol och bad, värme...Hörde jag härligt?!?!?

Fler bilder finns HÄR: http://www.ving.se/turkiet/alanya/krizantem?QueryDepID=2788&QueryDepDate=20110604&QueryDur=8


Kommentarer
Postat av: Anonym

Åker till de hotellet den 24maj :D wie

2011-01-09 @ 22:15:10
Postat av: Marie

Nej, vad roligt! Åh, berätta vad du tyckte sen när du kommer hem, :D

2011-01-14 @ 12:19:04
URL: http://mariestayreal.blogg.se/
Postat av: Trött Alanya resenär.

Hej!

Vi har nu kommit hem ifrån vår Alanya semseter 29/6 2011.Vi bodde på krizantem Hotell i Alanya och är väldigt besvikna.Hotellet är bra,trevlig personal och bar mat.Men allt är på ryska,alla uppträdande är med ryskt tema.Ryssarna är buffliga & otrevliga.Hög teknomusik fram till kl.01.00 & fulla med resenärer hela natten i hotellet.

Vill man parta och inte villa upp sig på semester är det ett rätt bra hotell.

Men det passade inte oss 45+ med tonåringar.

Ps.Ving såg man inte till på hela resan??

2011-06-30 @ 10:51:34
Postat av: Marie

Hej Trött Alanya resenär!



Först måste jag säga: Vad tråkigt att hotellet inte var bra, men hoppas ni hade en trevlig resa ändå bortsett från hotellet!



Redan i tidigt skede avbokade vi vår resa från Krizanten (vi har om-och avbokningsskydd) och bokade ett annat hotell. Vi läste nämligen dåliga recensioner om Krizanten - om precis det du säger, ryskt tema och rysktalande personal och att det inte var sådär jättebra. Nu ska vi bo på Cleo South Princess istället. Hoppas det är ett bättre hotell!



Hoppas som sagt er resa var bra ändå och att Krizantem kan bli ett bättre hotell för kommande resenärer. Dåligt att Ving inte var där en ändå gång!

2011-07-05 @ 19:04:18
URL: http://mariestayreal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0