Upptagen med böcker

Dagens ordspråk: Livet är som en hiss.

Hallå!

Det var länge sedan jag skrev här i bloggen, eller några dagar sedan i alla fall. Jag har verkligen saknat att skriva (eftersom jag älskar det!) men tyvärr har jag inte haft tid till det. Jag tänkte lägga upp en bild som jag tog förut på vad det är som har tagit all min tid de här dagarna, men när jag skulle gå till datorn märkte jag att jag inte hade den rätta inställningen på min minilaptop från mobiluppladdningen, så jag får ta en ny med kameran och visa imorgon! Det som har tagit upp min tid är i alla fall mina universitetsstudier! Jag går ju på Medicinska sekreterarprogrammet (började förra veckan) och utbildar mig till Läkarsekreterare och det är väldigt mycket man ska ta sig igenom! Jag har medicinböcker och ekonomiböcker och det är inte några lätta grejer. Men som tur var är det kul, vilket underlättar massor!

Jag har inte bara pluggat de här dagarna, för i lördags var jag i Örebro och gick på IKEA, IKEAS loppis och shoppade på Marieberg galleria! Vi mötte upp min syster, hennes pojkvän och deras underbara son Lowe och spenderade en hel dag tillsammans med att hitta på en massa roliga saker! Vi var först på loppisen som var utanför IKEA (jag tror det hölls en loppis vid alla IKEA-butiker i landet den lördagen. Var någon mer där kanske?) och sen inne på IKEA och sist till Marieberg. På Marieberg hittade jag bland annat en jättesnygg tunika inne på Gina Tricot som jag köpte! Tycker jättemycket om den, så den fick följa med hem!

Igår var jag inne till Örebro igen, men denna gång för att ha en föreläsning på universitetet. Vi började med en ny kurs, Medicin A, grundregler och normgivning, och vi gick igenom cellen. Vi fick sluta en timme tidigare än vad beräknat, men vi fick ända lära oss mycket! När jag kom hem sen var det bara att börja plugga och repetera det som läraren hade sagt. Idag har jag också pluggat väldigt mycket, men ändå varit ute och njutit av det sköna vädret! Något som är viktigt när man pluggar, det är att ta pauser! Det går inte att hålla koncentrationen uppe i flera timmar utan att inte göra någonting annat. Det är mitt bästa pluggtips än så länge!

Vad har ni haft för er då? =)


Kommentarer
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

bra där. Man ska värna om sin rösträtt!

2010-09-07 @ 20:40:40
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Anna

tack snälla :]

2010-09-08 @ 20:49:17
URL: http://madeinjapan.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0