Så här har ni aldrig sett mig förut!

Dagens ordspråk: Man slutar aldrig att förvånas.

Hallå!

Nu i två dagar har jag gjort någonting som jag aldrig kunde tänka mig att jag skulle göra! Jag har nämligen gjort fältstudier på en av vårdcentralarna här där jag bor och även på lasarettet! Jag går ju Medicinska sekreteraprogrammet på Örebro universitet (första terminen, andra veckan) och både igår och idag har vi fått gått på "studiebesök" för att titta på hur vår framtida arbetsplats kan komma att se ut! Jag blir knäsvag bara av lukten på en vårdcentral eller sjukhus, men ändå har jag klarat av det här så galant och det har varit riktigt kul och intressant!

Anledningen till att vi fick göra studiebesök på två olika ställen, alltså både lasarett och vårdcentral, är för att det skiljer sig dem emellan. Jag utbildar mig till Läkarsekreterare, vilka bland annat har till uppgift att skriva läkarjournaler och på båda ställena har jag fått sett hur det har gått till! Jag har fått varit hos jättetrevlig personal som har tagit hand om mig och det har som sagt varit intressant och väldigt givande, även om jag var lite nervös i början. Idag på lasarettet blev jag även bjuden på mat! Det var jättesnällt och gulligt!

Igår när jag var på vårdcentralen fick jag ta på mig en sjukhusskjorta för allra första gången och ha på mig en namnbricka när det stod mitt namn och att jag var student! Jag var tvungen att ta kort på mig själv med mobilen bara för att det kändes så konstigt att jag hade på mig just det, haha, det hade jag väl aldrig trott! Det kändes verkligen speciellt att ha på sig det och en namnbricka. Det gjorde att många doktorer och annan personal hälsade på mig och såg vad jag hette vilket var kul!

Så här har ni aldrig sett mig förut! Det är första gången jag har på mig en sådan skjorta. Det kändes väldigt speciellt, och extra med tanke på att jag inte är jätteförtjust av sjukhus, ;) Men det var mycket bättre att stå innanför receptionen än utanför, om man säger så!


Kommentarer
Postat av: c l a u d i a [MODE]

svar. okej, vad ska du göra i helgen? :)

2010-09-10 @ 17:29:18
URL: http://claudiasgarderob.blogg.se/
Postat av: Jennie ♥

heej :) ville bara kika in och lämna en kommentar!

vad har du för planer inför helgen?

trevlig helg :)

om du vill ha en personligar blogg, kan jag stå till tjänst!

kram

2010-09-10 @ 17:46:43
URL: http://jennsiii.blogg.se/
Postat av: Ellie

vad fint hår du har!:)

2010-10-20 @ 04:40:40
URL: http://makemefly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0