Olika nivåer

Dagens ordspråk: Guld förblindar många, kärleken förblindar alla.

Hallå!

Hur är det mer er? Med mig är det bara bra, jag pluggar och står i med mina universitetsstudier på Medicinska sekreterarprogrammet! Det är verkligen skillnad att gå på gymnasiet och på universitetet, för nivån på universitetet är mycket högre. Det är mycket man ska läsa och det är inte alltid som svenskan är så lätt att förstå och det är mycket som ska tas in! Jag läser ekonomi som första delkurs i Hälso-och sjukvårdsadministration A (distans) och samtidigt läser jag Medicin A, grundregler och normgivning på campus. Vi har vår första tenta i Medicin A om några veckor! Det hålls föreläsnignar några gånger i veckan (inte varje dag eftersom vi läser distans också) och idag var jag på universitetet för att göra en gruppövning om hjärnan som vi måste lära oss! Det var jättekul och givande. Även om föreläsningar och gruppövningar inte är obligatoriskt (i alla fall inte för oss) tjänar man något enormt att gå på dem. Det är oftast de sakerna som tas upp på föreläsningarna som kommer på tentan!

När jag kom hem idag har jag pluggat och nu är jag helt slut! Blir bara att ta det lugnt och skönt. Till helgen ska jag åka till Stockholm till min bror Mikael! Det ska bli så roligt, jag längtar jättemycket! Blir att åka dit på fredagen och komma hem på söndagen. Ska bli superkul, som sagt! =)

Vad har ni gjort idag? =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0