Loppisfynd

Dagens ordspråk: Lev dagen som om det vore den sista.

Hallå!

Nu har en hel helg gått igen, vad fort det går! Den bara susar förbi när den kommer, tycker jag. Men som tur var går ju veckorna också fort så det dröjer inte innan det blir helg igen!

Till den här helgen hade jag inga speciella planer, men igår blev det att gå på lite loppisar runtomkring i stan där jag bor! Jag tycker det är jättekul att gå på loppisar och speciellt när man kan fynda ordentligt! Det kan jag verkligen säga att jag gjorde igår. På den första loppisen hittade jag fyra stycken pocketböcker och jag fick dem för 10 kr! Allihopa! Det var böcker i nyskick också, bör verkligen tilläggas och den enda var "Djävulen bär prada." Ska verkligen bli roligt!
Sen när vi gick på en till loppis i Folkets Hus, hittade jag en till bok för 5 kr som jag fyndade. Nu har jag att läsa ett tag!

Idag har jag ängnat denna söndag till ganska mycket plugg. Jag har betat av en hel del och imorgon får jag vara hemma och plugga! Jag har nämligen ingen föreläsning förrän på tisdag så jag behöver inte åka in imorgon. Det är jätteskönt, men det kräver som sagt självdiciplin. Bara för att man inte åker in till skolan betyder det inte att man är ledig i den bermärkelsen det gjorde förr när man inte var i skolan och hade några lektioner. Men det är ändå bra att vara hemma och få plugga!

Vad har ni gjort i helgen då? =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0