Hemma idag!

Dagens ordspråk: Gott samvete är bästa huvudkudden.

Hallå på er!

Idag är det fredag och jag har varit hemma hela dagen från universitetet! På mitt program, Medicinska sekreterarprogrammet, läser vi två kurser samtidigt, varav den ena är på distans och därför behöver inte vi åka in varje dag. Den här veckan har jag bara varit inne på campus en gång, men då har jag ju haft fältstudier (studiebesök) på vårdcentralen och sjukhuset i två dagar. Nästa vecka är det kanske några mer dagar, men annars är vi hemma några dagar också! Fast ledig vore synd att säga att jag är. Det krävs ju väldigt mycket hemmapluggande och självdiciplin! Men det är ändå väldigt skönt att vara hemma, =)

Imorgon är det helg och lördag och jag har inga speciella planer vad jag vet just nu i alla fall! Det känns skönt för då kan jag ta det lite lugnt och plugga in det som behövs. Om två veckor däremot ska jag till min bror Mikael i Stockholm och vara där över helgen! Vi åker dit för att hälsa på och så går vi väl lite i affärer och hittar på annat skoj! Det ska bli jätteroligt, så det ser jag verkligen fram emot! Vad ska ni göra för någonting i helgen? =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0