Pinsamheter

Dagens ordspråk: Nöden har ingen lag.

Hallå!

Burr, vad kallt det har blivit ute! Nu är det verkligen höst på riktigt, för det har verkligen blivit kyligt! Imorse var det minusgrader, men fint väder med klarblå himmel! När det är fint väder brukar det i och för sig vara frost ute på hösten och det var vad det var idag. Nu åker verkligen vantarna fram, för imorse var det kallt när jag skulle till universitetet!

På tal om universitetet...idag hade jag föreläsning igen! Min första föreläsning på delkurs två, närmare sagt. Nu har jag tentat av den första delkursen i Medicin A, Medicinska grunder och normgivning och idag började vi med blodet och cirkulationen. Men det var inte det jag tänkte berätta om, jag tänkte berätta om något oerhört pinsamt jag gjorde idag på universitetet!

Jo, det var så här. Jag väntade på skjuts hem och läste i en tidning tills några av mina klasskamrater kom och satte sig vid mig och pratade. Vi satt där ett tag och jag lade inte ner min tidning under tiden. Efter en stund tänkte jag att jag skulle gå på toa och slå en drill innan jag åkte (nr 1 alltså). Jag lämnade min väska vid de andra och gick iväg till toan och efter halva vägen kom jag på - jag hade inte lagt ner tidningen i väskan och gick med den i högsta hugg på väg mot toaletten! Haha! Det kändes skitdumt och jag vet inte om någon tänkte på det men jag gjorde det, för det är ju inte helt ovanligt att man accossierar "tidning" och "toalett" med varandra och då i synnerhet inte det "första numret". Jag kan sammanfatta resten av händelsen med att jag kissade väldigt fort och försökte gömma tidningen på vägen tillbaka, haha!

Har ni gjort någon liknande "gå-på-toaletten-med-tidning-fast-ni-bara-ska-kissa-när-massa-folk-står-och-tittar-grejen?" Jag kan säga så här, jag ska alltid stoppa ner tidningen i väskan innan jag går någonstans, haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0