Miniresväska

Dagens ordspråk: Repetition är kunskapens moder.

Hallå!

Nu var det några dagar sedan jag skrev här och nu har jag en liten lucka i mitt ack så fulla schema så jag kan blogga! Skämt åsido, men mycket plugg blir det och därför har jag helt enkelt inte hunnit med. Den här helgen har jag inte haft någonting speciellt inplanerat, så det har blivit väldigt mycket läsande i mina kursböcker, antecknigar och kompendier. Jag har tenta nästa vecka i första delkursen i Medicin A - Grundregler och normgivning. Sen kursen började har vi läst om cellen och dess uppbyggnad, det enokrina systemet, nervsystemet och rörelseapparaten m.m. I de områdena finns det oerhört mycket vi ska kunna, så det går inte att ligga på latsidan! Jag får även lära mig en hel del latinska ord, på bland annat muskler och ben och andra saker. Tur att jag har lätt för glosor!

På tal om kurslitteratur förresten...det är inte lätta böcker vi ska läsa och de är heller inte lätta att bära i handväskan när man ska till skolan, i alla fall inte för mig som har svårt att gå och sjukdomen Ehlers danlos Syndrom (bindvävssjukdom, den överrörliga typen) som gör att jag får ont i hela kroppen. För att underlätta det lite grann, har jag införskaffat en sak som många andra på universitetet också har, nämligen en trolley! Det är som en miniresväska som jag har alla min kurslitteratur i, block och pennor, ja, allt som jag ska ha med mig! Hur smidigt som helst att kunna dra böckerna efter sig istället för att bära dem, för det får jag väldigt ont av. Jag köpte min på Åhléns i Stockholm förra helgen, en Titan. Den är superbra! Dessutom är det jättemånga som har sådana på campus (jag blev förvånad först, men snodde självklart idéen från de andra. Hur bra som helst för mig!) så jag behöver inte känna att jag "sticker ut" på något sätt. Ett bra tips till er andra som kanske också har svårt att gå och bära era tunga böcker eller andra saker! =)

Hoppas ni har haft en bra helg!

Min lilla resväska från Titan är hur bra som helst för mina tunga skolböcker på universitetet! Superbra för mig som har svårt att gå och har ont i kroppen, =)


Kommentarer
Postat av: Caroline/StyleFile

Jag är så trött på mitt lokala kurslitteraturhandel.... mina böcker jag behövde i första kursen har fortfarande inte kommit och deadline var 27 september :) man klarar sig utan dem tack o lov..

2010-10-10 @ 15:13:03
URL: http://stylefile.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej!

Just nu så pågår det en tävling på min blogg där du kan vinna ett fint armband! Skulle bli glad om du var med, enkla regler är det också.



Klicka dig in här om du är intresserad:

http://truejenny.blogg.se/2010/october/tavling-vinn-fint-armband.html#comment

2010-10-10 @ 17:35:09
URL: http://truejenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0