Allting löser sig - sa hon som sket i vasken.

Dagens ordspråk: Allting löser sig, sa hon som sket i vasken.

Hallå!

Jag brukar oftast ha en baktanke med alla mina dagens ordspråk. Antingen passar det till inlägget, till något som har hänt eller så tycker jag själv det är roligt och jag vill roa andra. Idag är dagens ordspråk verkligen riktat till mig själv, för att peppa mig. Jag har inga planer på att skita i vasken direkt, men som ordspråket säger, hade jag gjort det hade det löst sig ändå.

Det jag är nervös för är att jag ska till doktorn imorgon. Jag har haft febertoppar väldigt länge nu, i flera veckor har jag mätt temperaturen och jag har nästan alltid förhöjd kroppstemperatur och feber. Det är väldigt jobbigt, för feber är ju varken kul eller bra och det tar då verkligen energi. Speciellt när det är mellan 20-25 grader ute också och väldigt kvavt. Så imorgon ska jag till doktorn och antagligen ta lite prover för att se vad som är fel. Det är nämligen där som skon klämmer - att ta prover. Jag är fruktansvärt rädd för blodprov, stick och nålar och jag har ju skrivit en inlägg http://mariestayreal.blogg.se/2010/april/utkast-april-21-2010.html#comment om min blodfobi. Jag blir svimfärdig, illamående, trött och jag skakar som bara den och kan inte tänka på något annat innan det är gjort. Det är jätteobehagligt, men jag tror att det kommer gå bra!

Har ni någonting som ni är riktigt rädda för?

Kommentarer
Postat av: Erica

Jag gillar inte heller sprutor och blodprov och så. Nu tar ju inte jag det ofta, kommer inte ens ihåg då jag tog blodprov sist, men det känns obehagligt om jag nu ska göra det... :/

2010-05-20 @ 21:03:43
URL: http://faithhopelove.blogg.se/
Postat av: jessica

Oj, hoppas det går bra hos doktorn då!

Feber är inte alls kul, och särskilt inte om man får de ofta :S

2010-05-20 @ 22:02:11
URL: http://saywhatyouwant.blogg.se/
Postat av: Karin

Hoppas läkarbesöket gick bra och att du snart blir frisk, det är så besvärligt att vara sjuk en längre tid!

2010-05-22 @ 21:24:18
URL: http://pruebalo.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0