Ställ gärna frågor!

Dagens ordspråk: Människor är som pusselbitar - det finns alltid två som passar ihop.

Hallå!

Näst sista skoldagen är gjord och imorgon börjar påsklovet!
Förra året låg påsken lite tidigare i kalendariet än vad den gör i år och då kommer jag ihåg att det var riktigt varmt ute! Under hela påskafton satt jag ute med näsan i vädret och solade i T-shirt och njöt som bara den av solen och värmen. I år ligger ju påsken lite tidigare och det känns väl inte sådär jättelockande att sola just nu. Det har blåst väldigt idag men det är bara bra för då försvinner snön! Så förhoppningsvis dröjer det inte många veckor tills jag får sista där ute i solstolen igen, bakåtlutad mot garageväggen, endast iförd T-shirt. Eller ja, nästan i alla fall.

Idag hade jag en riktigt kort skoldag! Började vid kl 08.00 och fick sluta dagen redan innan kl 11.00. Det var inga fel! Jag har inte gjort sådär jättemycket, har vilat lite och jobbat med min projektarbetesrapport. Jag kommer på nya idéer hela tiden och vad jag ska ha med så jag får verkligen anteckna flitigt i ett block som jag har brevid och skriver ned allt i!

Jag har ju berättat att när jag skrev min bok tyckte jag att det var väldigt svårt att skriva i bloggen om mitt handikapp och min värk, eftersom att jag inte ville blanda ihop texterna. Nu är ju boken färdigskriven och nu kan jag börja så smått med att skriva lite mer om mitt handikapp och värk och så!
Min värk kan jag berätta om på en gång och just för tillfället har jag inte så ont. Det går ju i perioder och jag har inte mått så bra nu ett tag för att jag håller på och byter ut mediciner och så som kroppen givetvis reagerar på, men värken är ganska skaplig just nu. Jag vet inte om det är för att jag har varit ledig i två veckor och för att det snart är lov igen. Jag har ju tagit det ganska lugnt och det är bra för jag får mer ont när jag stressar och har mycket att göra. Bara för att jag skriver här nu att värken är ganska bra, kommer det väl säkert vända nu bara för det, haha (peppar, peppar). Nejdå, skämt å sido. Det får vi väl verkligen hoppas att den inte gör! Men om ni har några frågor om mitt handikapp och om min värk så får ni jättegärna fråga! Jag tar inte illa upp när ni frågar om varför jag har svårt att gå (jag har gjort en kategori om det som heter Mitt Rörelsehinder). Är det något som jag absolut inte vill svara på så säger jag det! Annars tror jag ni själva vet vad som är lämpligt eller olämpligt. Jag blir inte ledsen för att ni frågar om ni inte medvetet vill göra mig ledsen! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0