Jeg heter Marie og jeg liker å skrive

Hallå!

Aldrig tidigare har jag väl trott att jag skulle säga att jag blev glad av att det regnade, men idag blev jag faktiskt det!
När jag skulle upp imorse till skolan såg jag att det regnade och först tänkte jag " Åh nej, jävla pissväder!", men efter en knapp sekund kom jag på att "Yes, då försvinner ju snön fortare! Snart får jag cykla!" Haha, som det kan bli.
Men, det är bara nu som jag är glad över regn. Påminn mig inte i sommar att jag har sagt det här förut, okej?

Idag hade jag en superkort skoldag! Jag började kl 09.50 och slutade ungefär två timmar senare vid kl 11.55. Var hur skönt som helst! Jag hade egentligen ett möte inbokat med syon för att ställa lite frågor inför mina universitetsstudier, men imorse innan skolan skickade jag iväg ett mail lite snabbt innan jag var tvungen att skynda mig och ta på ytterkläderna. Jag sa att jag redan hade tagit reda på allt jag behövde veta själv, vilket jag har gjort via studera.nu och kurs och programkatalogen och att jag på så vis inte behövde ställa några frågor. Det var ju lite kort varsel men hon fick mitt mail och sa att det gick jättebra och att hon ändå skulle till vår klass på torsdag. Så det löste sig ju på bästa sätt ändå!

Jag måste berätta en lite rolig grej, på svenskan idag i skolan skulle vi skriva en presentation om oss själva på norska eller danska! Vi använde oss av Google's översättningsfunktion och skrev lite om oss själva och sen översatte datorn allt. Så långt gick det ju bra men sen skulle vi läsa upp högt det som vi hade skrivit, haha! Gissa om jag fick panik, det var jättepinsamt för jag vågade inte "sjunga" ut orden direkt (jag valde norska) men jag gjorde i alla fall ett försök som alla andra i klassen. Sen fick vi reda på att vi ska göra som en liten miniteater där vi pratar norska eller danska. Jag berättar mer om det om jag överlever, haha!

Prova själva att göra en presentation om er själva på ett annat språk med Google's översättningsfunktion!

Kommentarer
Postat av: Ellen (ellerenellen.blogg.se)

Det är ju fantastiskt härligt där :) Skulle inte ah något emot en lite tripp tillbaka dit!



Tack så mycket för din kommentar! Det värmer :) Om du inte redan följer med bloglovin rekommenderar jag dig att börja göra det, så att du inte missar några nya bilder :)



Hoppas du har det fint!

2010-03-23 @ 22:02:12
URL: http://ellerenellen.blogg.se/
Postat av: luffi

Hey! Ville bara tipsa dig om min lite annorlunda veckans blogg tävling! Kram Luffi =)

2010-03-24 @ 10:19:39
URL: http://www.luffi.se
Postat av: Lisa

Sv: haha yay! Esteter äger ;D Musikarna har alltid fashinerat mej. Otroligt va vackert ni spelar!

2010-03-24 @ 19:53:41
URL: http://pictureofmind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0