Exakt 3 månader kvar till studenten

Dagens ordspråk: Friskt vågat hälften vunnet.

Hallå!

Åh, vad fort den här veckan har gått! Jag trodde inte att den skulle rusa iväg så fort men nu har det redan hunnit och bli torsdag. Långdraget och segt har det verkligen inte blivit i alla fall!

Idag hade jag min enda lektion för den här veckan, nämligen klarinettlektion! Att åka till skolan för endast en lektion känns ju alltid sådär lite småsegt och inget undantag var det idag, men jag ska verkligen inte klaga! Det gick jättebra och var roligt! Min låt jag hade fått i läxa från förra veckan var väldigt svår, men jag klarade av den mycket bättre än vad jag trodde att jag skulle göra. Det känns skönt när det blir så, det visar att det verkligen lönar sig att inte ge upp i första taget och att man kan mer än vad man tror!

Ni lär inte bli förvånade att jag även idag har skrivit på min bok, haha! Det går inte att beskriva hur roligt jag tycker att det är. Jag skulle så gärna vilja skriva ut att jag skrev i min bok så att ni fick läsa för jag tror den skulle kunna vara till nytta för många, men tyvärr går ju inte det. På ett eller annat vis hoppas jag att ni kommer få läsa den!

På tal om torsdag, som jag skrev där uppe. Nästa vecka på torsdagen den 18:e mars, då är det min födelsedag! Om en vecka fyller jag hela 19 år. Det känns faktiskt skrämmande, vart har tiden och åren tagit vägen liksom! Det blir mitt sista år som tonåring, för när jag fyller 20 har jag ju lämnat tonåren. Usch, det låter som att jag kommer bli gammal då, haha!
En till sak som det inte är så långt kvar till, är studenten! Idag är det den 11:e mars och den 11:e juni springer vi ut från skolan för sista gången! Det är exakt 3 månader dit idag. Tur att jag vet vad jag ska göra efter gymnasiet, annars hade jag nog haft en hel del ångest nu! Mer än jag redan har, vill säga. Livet blir aldrig så lätt sedan när man har gått ut skolan, tro det eller ej. Våra sötebrödsdagar är räknade!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0