Spray-tanning!

Dagens ordspråk: Vill man vara fin får man lida pin.

Hallå!

Den här veckan har skoldagarna verkligen varit korta! Det beror ju på att vi snart tar studenten (på fredag!!) och betygen är ju redan satta så det blir inte att vi gör så mycket på lektionerna. Idag var inget undantag, för idag var i bara i skolan för att städa ut skåpen! För allra sista gången har jag tömt mitt skåp och det är även sista gången som jag har fått ett skåp. På universitetet får man gå och bära sin väska själv, vare sig man vill det eller inte, höll jag på att skriva, haha!

Innan jag åkte hem från skolan, träffade jag min klarinettlärare för sista gången! Jag lämnade tillbaka lite notböcker och så som jag har fått lånat. Det känns lite konstigt, för jag har tagit klarinettlektioner ända sedan jag var 8 år och nu är jag 19, och nu ska jag inte ta lektioner mer. Det känns riktigt konstigt, men självklart ska jag fortsätta spela! Det är alldeles för kul att spela för att sluta och jag har lärt mig så grymt mycket på alla mina år som jag har spelat.
Musik gör mig verkligen glad och jag kommer alltid att hålla på med musik, tror jag!

Efter skolan idag, gjorde jag en sak som jag aldrig någonsin har gjort förut! Jag har läst om det på bloggar bland annat och sett bilder på det, men aldrig gjort det själv. Blondinbella är en känd bloggare som har gjort det bland annat när hon var med i Let's Dance. Kan ni gissa vad? Jo, Spray-tanning! Det är ju student för mig på fredag och självklart vill jag vara brun då, även om jag har fått färg ute i solen. Jag bokade tid för det för flera månader sedan, fast i Örebro, för det var innan jag fick reda på att det hade kommit hit till Karlskoga! Det var på Knopp som dem hade det, som är en butik som både säljer blommor (de är florister) och som har en frisersalong, allt i samma butik! Spray-tanning är som soldusch som fanns för några år sedan (kanske finns nu med, jag vet inte) men spray-tanning går ut på samma sak som soldusch, med enda skillnaden att det är en spraytantekniker (tror det heter så) som manuelt går in och sprutar på färg så att det blir jämt och fint! Jag var nervös innan för att jag aldrig hade gjort det förut, men det gick hur bra som helst och blev hur fint som helst! Man fick välja om man ville stå i bikinitrosor och bikinibh eller om man bara ville stå i trosor och sen topless. Själva färgningen gick till så att jag fick smörja in händerna med någon kräm (antagligen för att det inte ska bli fläckar där) och sedan stå på en handduk i en sorts dusch. Efter det kom en tjej in som sprutade på färg (det såg ut som en dammsugare där färgen kom ur!) och hon sa att det skulle vara lite kallt. Det stämde så verkligen för jag frös lite där när hon sprejade på, haha! Jag fick snurra runt där medan hon sprejade på och det  gick hur snabbt som helst så var jag klar! Efter det fick jag ha på mig lössittande kläder för att inte färgen ska skavas bort. Den färgar också lite och därför är det bra att ha oömma kläder!

Nu har jag nog lite överskottsfärg, men den tvättar jag bort imorgon! Idag får jag nämligen inte vara i kontakt med vatten så mycket, inte på 8 timmar och jag får inte heller träna på den tiden. Jag lev hur nöjd som helst med spray-tanningen och på Knopp där jag gjorde det kostade det 250 kr för helkropp! Jag är supernöjd verkligen! =)

Att tänka på innan man gör en spray-tanning:
* Skrubba eller peela hela kroppen så att döda hudceller kommer bort.
* Raka benen
* Inte ha på sig smink vid sprayningen
* Inte heller ha på sig någon bodylotion den dagen man ska sprayas.

Ni får jättegärna ställa frågor om det är något ni undrar över! =)


Kommentarer
Postat av: Matilda

Studenten var magisk! Allting gick klockrent, champagnefrukosten, betygen, utspringet, studentmottagningen och festen på kvällen - kalas helt enkelt!

2010-06-09 @ 22:07:43
URL: http://matildamodigh.com
Postat av: Emma

det ordspråket stämmer så bra :)

2010-06-10 @ 00:53:17
URL: http://emmichs.blogg.se/
Postat av: Linn-Lay

haha ja det går du göra eller lotsats att du har ont i magen eller nåt haha. allt bra dÅ?

2010-06-10 @ 10:59:50
URL: http://linnlay.blogg.se/
Postat av: Madde

tack, är riktigt trist att vara sjuk :/ Jag svarar på lite kommentarer och lyssnar på musik. Hoppas du får en fin dag.

2010-06-10 @ 11:55:31
URL: http://maddisenj.blogg.se/
Postat av: jessica

Hoppas du får en toppen dag imon, och njut av varje sista minut! =)

2010-06-10 @ 19:03:04
URL: http://saywhatyouwant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0