Första dagen på sommarlovet och första arbetslösa dagen

Dagens ordspråk: Visdomen har långa öron och kort tunga.

Hallå!

Vet ni vad det är för dag idag, på riktigt? Det är måndag, det vet vi, till och med den 14:e juni (och inte 16:e som jag på något konstigt vis trodde att det var idag) år 2010. Men det är inte bara måndag den 14 juni 2010, utan det är också den första dagen på mitt sommarlov eter studenten och också min första arbetslösa dag!

Den första dagen efter studenten som är den arbetslösa dagen, ska man gå till Arbetsförmedlingen om man inte har något sommarjobb. Jag har inget och jag ska ju läsa på universitetet i höst (får svar i mitten av juli) och därför gick jag iväg dit idag för att skriva in mig! Jag tyckte det var bäst att gå dit redan på förmiddagen när de öppnade vid kl 10.00 för att slippa kön. Först var det ingen där, men sedan ramlade det in väldigt många ungdomar innan kl 10.00 som hade samma tanke som jag att få det fort överstökat. Jag stod dock först i kön (always in time som min gamla engelskalärare sa) och därför kom jag in direkt! Det gick jättefort att bli klar, för jag gjorde själva inskrivningen hemma. Nu på onsdag ska jag dit igen för att ha ett inskrivningssamtal med min handläggare, för att visa vem jag är, berätta om mig och mina planer och så, antar jag.

Att gå till Arbetsförmedlingen och ha ett samtal med dem på onsdag känns ju inte sådär himla jätteroligt precis och jag har ingen särskild lust till det, men det är lika bra att få det gjort! Det är en del av att bli vuxen, att vända blad i livet och komma till nästa kapitel. Jag förstår verkligen vad min kära mamma menade när hon sa att det aldrig kommer bli lika lätt som det var när man fortfarande gick i skolan. Då slapp man möten på Arbetsförmedlingen, ta ansvar och viktiga beslut och ditten och datten. Men samtidigt är det ju viktigt att stå på egna ben också och komma ut i vuxenlivet! Även om det är på darriga ben och med ovisshet om allt som man gör det. Men det får man lära sig!

Så, förutom att ha varit på Arbetsförmedlingen så har jag tagit det ganska lugnt idag! Studentfirandet har tagit
ut sin rätt i kroppen märker jag, för jag har väldigt ont i halsen nu och hosta! Jag skrek inte så mycket (förutom vid utsläppet då) men det var inte så fint väder så det kanske var en blandning av det och för lite kläder. Jag är väldigt trött och sliten också så det är riktigt skönt att bara ta det lugnt! Jag är inte ensam om att vara lite småkrasslig direkt, för jag pratade med Sanna förut som också tog studenten i fredags, och hon är sjuk nu! Krya på sig får hon göra! <3 Annars mår jag hur bra som helst, för jag kan inte med ord beskriva hur skönt det är att ha sommarlooooooooov, :D

Hur mår alla ni andra då? =)

Kommentarer
Postat av: i

Söt du e!

2010-06-14 @ 20:10:23
URL: http://pyjjamashallon.se
Postat av: Matilda

Studenten är och kommer för alltid vara ett evigt minne. Tänka sig, nu är det över. Visst känns det lite konstigt?

2010-06-14 @ 22:39:58
URL: http://matildamodigh.com
Postat av: vilica

bra ordspråk.

2010-06-14 @ 23:07:07
URL: http://vilica.blogg.se/
Postat av: LIENE

Hoppas du får något sommarjobb:)

2010-06-15 @ 10:20:41
URL: http://finestlight.se/liene
Postat av: malin

Jag känner verkligen av studenten, på lördag blev jag sjuk och på söndagen hade jag feber och så även i går och idag. Gissar på att det är en bladning mellan kallt väder och för lite kläder, men det är det nästan värt för det var sjukt kul att ta studenten =)

2010-06-15 @ 18:46:49
URL: http://malintva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0