Vykort från Shanghai

Dagens ordspråk: Blod är tjockare än vatten.

Hallå!

Tänk vad glad man kan bli för ett vykort. Det blev i alla fall jag, när det här i veckan ramlade ner ett vykort i min postlåda från min bästa kompis Chenfei, i Kina. Ja, ni läste rätt! På andra sidan jorden, där bor min bästa kompis.

Jag och Chenfei träffades första året på gymnasiet, när hon började Estet Musik efter att ha provat på Sam. Hon hade inte bott i Sverige så länge då och hennes svenska var ganska begränsad, men den blev mycket bättre med tiden och nu pratar hon flytande och superjättebra svenska! Nu i sommar tog vi studenten, och kort därefter blev hon utvisad till Kina. Hennes uppehållstillstånd hade gått ut och hon fick inte längre stanna. Hon fick lämna allt hon hade här, alla sina vänner, Sverige, och kanske svåraste av allt: sin pojkvän och sambo. Hon fick lämna Sverige och tryggheten till Kina där hon inte hade någonting eftersom att hon inte har bott där på flera år. I Kina, där man till och med måste ha utbildning för att få vara städerska...

I alla fall, nu i veckan fick jag ett vykort från henne och jag blev så glad! Jag saknar henne jättejättemycket, men jag vet i alla fall att hon mår bra och att vi snart kommer få ses igen! Hon kommer tillbaka till Sverige igen och jag hoppas att det blir snart! Det finns inte något positivt alls med att ha sin bästa kompis på andra sidan jorden, ingenting alls! Om jag måste komma på något så är det att det är ganska coolt att brevväxla, chatta och sms:a med någon som bor i en helt annan världsdel! Annars finns det ingenting positivt.

Chenfeis vykort piggade i alla fall upp mig jättemycket och åh så glad jag blev! Jag tycker att bilden på kortet är jättehäftig! Jag glömde nämna att hon bor i Shanghai. Ni kan ju bara gissa hur mycket folk det är där och vilken shopping det finns sen! Aaah! Chenfei, om du läser det här: Jag saknar dig, min bästa vän! <3

Min bästa kompis bor i Shanghai i Kina! I veckan fick jag ett vykort från henne. Chenfei, om du läser det här: JAG SAKNAR DIG, BÄSTA VÄN! <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0