Helgen i Ullared!

Dagens ordspråk: Gammal kärlek rostar aldrig.

Hallå!

Här har inte blogginläggen regnat tätt märker jag, fast jag har lovat att berätta om vår tripp till Ullared, men bättre sent än aldrig, eller vad säger man?
Jag hade tänkt skriva om det igår, men då var jag med min kompis Sanna istället och gick på bio! Vi gick på den efterlängtade filmen Eclipse, som vi båda länge så länge har velat se! När filmen hade premiär jag var i Bulgarien och när jag har varit hemma har inte hon varit det och vice versa, men igår såg vi den i alla fall! Vi hade jättekul som vanligt och hade mycket att prata om sen sist vi såg. Hur kul och bra som helst!

I alla fall, nu ska jag berätta om när vi åkte till Ullared!

I fredags förra veckan åkte vi ner till Ullared för att bo där över helgen i en stuga och ha det trevligt och självklart gå på det stora varuhuset Ullared! Jag har aldrig varit där förut, så det var verkligen jättekul att åka ner dit! Vi var ett gäng på 9 personer som bodde i samma stuga och på fredagen tog vi oss ann den långa bilresan på 5 timmar dit ner. Min syster Malin och hennes pojkvän Adde och deras son Lowe var med, och eftersom att Lowe bara är 14 månader visste vi inte om han skulle tycka att bilresan ner dit var jobbig. Men han var hur duktig som helst och verkade inte alls tycka att det var jobbigt! Vi stannade lite ibland och sträckte på oss och då blev han ännu gladare när han fick komma ut, eftersom han älskar att vara ute!
 
På vägen ner till Ullared, var det väldigt dåligt väder. Vi åkte genom regn och det var inte alls roligt, bilresan känns ju om möjligt ännu längre då. Men när vi började närma oss Ullared började solen komma och när vi kom fram på eftermiddagen blev det jättefint väder och 31 grader! Det var väldigt skönt kan jag lova, för innan hade det bara varit 10 grader. Det var verkligen skillnad!
När vi kom till Ullared, fick vi vänta i en ganska lång kö för incheckningen av stugan. Det var så många som skulle checka in och just då vid kl 15.00, för det var då som man först fick checka in. Efter en tids köande kom vi i alla fall fram och fick bekanta oss med vår stuga! Den var jättefin och mysig, tycker jag, med en uteterass och olika rum. Där trivdes vi jättebra under hela helgen!

När vi hade kommit till rätta i stugan, åkte vi till varuhuset Ullared! Jag hade föreställt  mig att det skulle vara jättelång kö utanför som vi skulle få stå och trampa i en lång stund (som man såg på TV och har hört från alla), men det var inte en endaste liten kö in! Det var bara att gå in, vilket var väldigt skönt. Jag hade även föreställt mig att varuhuset skulle vara hur stort som helst, men när vi kom in och gick ut därifrån blev jag faktiskt besviken. Det var inte alls som jag trodde, för det var inte alls så stort som jag hade föreställt mig och det fanns heller inte alls det som jag trodde skulle finnas! Dock försvann besvikelsen dagen efter och jag kom på varför jag var så besviken på fredagen. Vi hade inte gått där inne så mycket för vi var så trötta och därför hade vi inte hittat allt som vi ville se. Men när vi kom in dit på lördagen var det mycket roligare och vi gick där i flera timmar, haha! Vi började med affärerna som låg runt omkring varuhuset och tittade lite i dem! Jag förstår verkligen varför det finns så mycket affärer runt omkring, för Ullared drar ju dit så oerhört mycket folk! Jag var bland annat inne på Panduro, MQ Outlet och Scorett Outlet! Inne på Scorett hittade jag ett par snygga och coola converse (ej äkta) som jag köpte, som var blå och vitrandiga! De hade ett väldigt bra material som verkar vara super till regniga dagar och hösten. Ett bra och snyggt alternativ till mina röda All Star Converse!

På lördagen hittade jag så mycket mer på Ullared, som bland annat en jättesnygg väska och en tavla! Tavlan föreställde ett hjärta i guld som jag fastnade direkt för som jag ska sätta upp i mitt rum. Mitt rum har ganska mycket inslag av guld (bland annat en stor helfigursspegel i guld!) och jag tänkte att den skulle passa perfekt där. Jag fyndade även en bok, nämligen "En shopaholic i väntans tider". Jag älskar den serien och just den boken hade jag inte i min samling! Den kostade typ bara 39 kr där, vilket är mycket billigare i andra bokbutiker. Det var ett bra fynd tyckte jag!
Jag hittade även lite annat smått och gott som underkläder, nagellack, nyckelringar, kortlek och lite annat! Jag blev jättenöjd i alla fall och tyckte jättemycket om Ullared på lördagen. Dit vill jag åka igen, snarast möjligt, haha! :D

På söndagen var det tyvärr redan dags att åka hem, efter mycket mysiga kvällar med grillning och matlagning och besök i lekparken med Lowe! Jag skulle spexa lite tyckte jag i lekparken, vilket slutade med mycket roliga bilder som min syster tog, haha! Jag hoppas att jag inte hade allt för stor publik och speciellt inte av snygga killar. Om det var en pinsam händelse? Det kan ni skriva upp! Jag säger bara det, jag ska aldrig mer spexa i en lekpark, haha!




Kommentarer
Postat av: Lova

gammal kärlek rostar aldrig. gud så gulligt !

2010-07-29 @ 13:54:48
URL: http://lowah.blogg.se/
Postat av: Leia ♥

Där har jag aldrig varit.

2010-07-29 @ 14:15:06
URL: http://leiabloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0