Uppdrag Granskning

Dagens tidningsgroda: Hästen slogs med järnstång. - Kvällsposten

Hallå!

Förra veckan var det bara en fyradagarsvecka för min del, eftersom att vi fortfarande hade jullov på måndagen. Jag tyckte att den veckan gick fort, fast det var lite segt att vara tillbaka i skolan igen, men den här veckan har också gått väldigt fort! Den är visserligen inte slut än, men med tanke på att det redan är torsdag imorgon och då en dag kvar till helgen, har det ju inte gått helt långsamt i alla fall!

Idag har jag haft en kort och skön onsdag! Hela höstterminen hade jag korta onsdagar och slutade vid klockan 11.00, men nu till vårterminen har jag fått affärsjuridik på eftermiddagen. Idag var ett undantag och jag fick sluta tidigt, för vår sista lektion var inställd! Vår lärare sa igår att vi kunde få det och läsa hemma istället, vilket passade mig super eftersom att jag har hål i 3,5 timma innan den lektionen. Känns som gamla tider igen!

Har varit effektiv nu på eftermiddagen och både läst filosofi, spelat klarinett och jobbat med mitt projektarbete! Jag tycker alltid att det är skönt att få det man ska göra gjort på en gång. Jag skjuter aldrig upp saker, jag är alldeles för mycket kontrollmänniska för det. Men genom att få undan det jag ska göra skapar det mindre stress än om jag skulle ha en massa uppgifter i arslet istället. Jag mår som bäst då i alla fall!

Nu ska jag snart gå ned för att titta på Uppdrag Granskning! Jag måste börja titta och intressera mig mer för sådana samhällsprogram och så, eftersom att jag efter gymnasiet ska söka till Socionomlinjen, då måste jag ha koll! Det kan faktiskt vara riktigt intressant, många bra ämnen som alltid ligger "rätt i tiden". Tror det ska handla om sjukskrivningar och så idag. Var det någon som såg föra veckans Uppdrag Granskning? Handlade om samma ämne även då, och det de tog upp var verkligen inte roligt. Tittar ni på Uppdrag Granskning också?






Kommentarer
Postat av: LIENE

sv: haha precis, det ser ut ut som det! Tack:D

godnatt

2010-01-20 @ 21:26:34
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: Angelica - MakeupArtist

ska jag göra :D

2010-01-21 @ 01:28:40
URL: http://angelicajarleros.blogg.se/
Postat av: MyzaaN - Princess Pink

haha så jaghoppas det det går fort haha kram

2010-01-21 @ 05:46:05
URL: http://myzaans.blogg.se/
Postat av: alexandra

Ooh så du tar med studenten till våren?:D Härligt!

Jaa den är mörk :O Men det är väl tur det, för jag skämmerj u typ ut mig! hahah

2010-01-21 @ 16:20:38
URL: http://evelinaalexandra.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag har också filosofi nu i sex veckor efter julen. Det är ett rätt flummigt ämne tycker jag, men det är intressant att läsa vad de gamla filosoferna som Sokrates och Platon tyckte och tänkte om världen. Världssynen har ju ändrat en hel del på 2000 år.



sv: Hihi, tack. Jag kände för lite variation och kom på idén med ett handskrivet inlägg istället för vanlig text.

2010-01-21 @ 16:51:08
URL: http://various.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0