(P)Lowesjuka

Dagens citat: Små barn, små bekymmer. Stora barn, stora bekymmer.

Hallå!

Efter att det har gått en vecka sedan vi såg Lowe sist, min systerson, tyckte vi att vi hade hållt oss nog och kunde inte låta bli att åka till Fellingsbro för att hälsa på dem! Vi sa sist (i måndags) att vi skulle ses om tre veckor igen i Örebro för att gå på IKEA och Marieberg och träffas där, men det gick som sagt inte. Vi blev tvugna att åka dit idag också!

Kom hem för ungefär 40 minuter sedan. Vi åkte till Malin, Adde och Lowe vid 12-snåret ungefär och var där nästan hela dagen. Det är så mysigt där! Vi lagade mat tillsammans, eller ja, jag stod och lekte med Lowe, vi gick till affären syrran och jag, fikade och hade det trevligt och mysigt! Lowe älskar att hoppa och fara i luften när jag håller i honom och idag kom vi på en annan variant, han och jag. Han skrattade som bara den och blev jättetörstig efter allt vårt bus, haha!

På vägen hem var det jättekallt! Kylan har inte avtagit än, men jag tror att den snart ska vara på väg att göra det, om man ska tro väderleksrapporterna på internet. När vi skulle gå satte jag på Lowe min pälsmössa, som var aningens förstor, och han blev jättesöt! Såg ut som ett litet troll, haha!
Jag gjorde även ett quiz under tiden som vi var hos dem, som Adde hade gjort själv på internet, om Harry Potter! Jag tänkte att det blir ingen match, jag har läst alla böckerna, de flesta flera gånger, och jag trodde stenhårt på att jag skulle kamma hem alla poäng. Låt oss säga att det finns de som är mer insnöade på Harry Potter än jag, haha! Jag fick 8 poäng av 15. Försvarar mig med att jag inte kan komma ihåg alla förtrollningar utantill, de är ju lika svårstavade som, ja...jag vet inte vad!

Imorgon är den sista dagen innan skolan börjar. Det är med en suck som jag skriver detta, för det har ju varit så skönt och välbehövligt med lov! Jag har verkligen tagit vara på dagarna med att ta igen mig och samla ork och krafter. Jag ser det som att jag har 1/6 kvar av skolan. Jag har gjort 5 terminer av 6 möjliga. Blir något lättare då! Men det blir bra bara jag kommer dit. Kommer ju få några nya ämnen, kommer bli roligt!

Nej, nu ska jag ta igen mig en stund och titta på "I en annan del av Köping" vid 20.30. Det är ju världens sötaste serie! De är riktiga energiknippen och jag bler så glad att titta på dem bara, känna deras glädje som de så väl förmedlar genom vår platta plasma-tv-ruta. Härligt när det kan vara så! Jag har ont i huvudet också så jag ska inte anstränga det för mycket. Jag trodde jag skulle få migrän på vägen hem från syrran och Lowe, men jag klarade mig. Hoppas på att det snart är borta helt!

Ha en jättetrevlig söndagskväll allihopa och njut om ni som jag har en sista dag kvar på lovet imorgon! Annars önskar jag er resterande lycka till och en riktigt trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: sofie

sv; okeej, låter inte så kul men du verkar klara det väldigt bra! =)

2010-01-10 @ 20:05:01
URL: http://soooofieeee.blogg.se/
Postat av: Emma

Haha, ordspråket stämmer ;)

Hoppas du har en bra kväll:)

2010-01-10 @ 21:41:06
URL: http://emmichs.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag hoppas verkligen att dagens avsnitt av "I en annan del av Köping" går i repris senare, för jag gick och missade det trots att jag hade tänkt se det. De är ju för söta de där människorna. :)



sv: Jag fick verkligen tänka efter jag också, trodde inte att det skulle vara så svårt att komma på fem stycken. :P

2010-01-10 @ 21:56:21
URL: http://various.blogg.se/
Postat av: jenny

tacktack

2010-01-11 @ 07:28:29
URL: http://jennysv.blogg.se/
Postat av: jessica

allt bra idag?:)

2010-01-11 @ 09:34:33
URL: http://saywhatyouwant.blogg.se/
Postat av: Sandra - Piffad

SV: Tack! :) Kavajen kommer från Chloé

2010-01-11 @ 18:59:49
URL: http://piffad.blogg.se/
Postat av: Emmelist

kul! :D lägger upp finalisterna efter klockan 12 inatt :D så då ser du om det blev du ;)



allt bra ikväll då?

2010-01-11 @ 19:21:45
URL: http://emmelist.blogg.se/
Postat av: matilda

svaren har kommit kolla gärna in dem :)

2010-01-11 @ 19:50:56
URL: http://tildaas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0