Utmanad

Dagens ordspråk: Man taver vad man haver.

Hallå!

Att gå ute i -20 verkar vara något som jag föredrar, har jag märkt! Inte medvetet dock egentligen, det beror på hur man tolkar det. Vi var ute och handlade en sväng i kylan och efteråt gick vi en promenad. Det var inte så kallt när vi åkte, men när vi gick var det då inga snälla vindar eller temperaturer! Tur att det finns varma fårskinnstofflor, koftor och filtar.

Jag blev utmanad av Maria att göra en lista! Jag tycker att det är kul med listor, men tar mig aldrig för att göra några. Men nu när jag blev utmanad kan jag ju inte skylla på någon anledning att inte göra det. Kanske får ni svar ni aldrig kunde vänta er, haha!


VAD GJORDE DU FÖR 10ÅR SEDAN?
För tio år sedan var jag 8, snart 9 år, gick i andra klass och sysselsatte mig på fritiden med att spela klarinett och rida och vara i stallet!

VAD GJORDE DU FÖR 1ÅR SEDAN?
Då gick jag i tvåan på gymnasiet och pluggade för fullt, vi hade väldigt mycket att göra då. Utöver skolan var jag med kompisar, började läsa Twilightböckerna och bloggade för fullt!

FEM SNACKS DU GILLAR
- Sourcream & onion chips
- Popcorn
- Ostbågar
- Nötter
- Choklad

FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN PÅ UTANTILL
- I miss you like crazy - The Poets
- I'm a Barbie Girl - Aqua
- Last Christmas - Wham
- Blinka lilla stjärna
- Luciasången
(Asså, det är inte lätt att komma på låtar på rak arm sådär. Drog till med lite barnvisor, haha!)

FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU VAR MILJONÄR
- RESA!
- Skaffa bil och körkort
- Inte ta studielån
- Skänka till kompisar och familj och göra roliga saker med dem!
- Köpa kläder och annat (o)nödigt

FEM DÅLIGA VANOR
- Jag är kontrollfreak
- Jag gör allt jag ska i skolan för att inte "ha någonting i arslet", alltså ligga efter med något
- Jag stressar upp mig lätt
- Jag oroar mig för småsaker
- Jag kan lätt bli tjatig om jag verkligen vill någonting, haha!

FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA
- Vara med kompisar
- Läsa böcker och tidningar
- Shoppa
- Spela klarinett och gitarr
- Cykla

SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I ELLER KÖPA
- Fula kläder som jag inte gillar
- Kläder som är för små och sitter som korvskinn, haha
- Stora hattar
- Tantkläder
- Joggingbyxor

FAVORITLEKSAKER
Hm...datorn? Hehe, =)

Här är mina svar! Vissa frågor var något svåra att svara på och man fick ju bara svara fem stycken på vissa (vilket var tur. Vem vill skriva fler av sina dåliga ovanor? ;)) men det var en rolig lista i alla fall!


Kommentarer
Postat av: Monika

Fin blogg :D! Haft en bra dag?

2010-01-09 @ 21:43:25
URL: http://monikka.blogg.se/
Postat av: sofie

sv; i din meny står de att du läser estet, så de va bregårn lr nån annan stad att chansa på ;D hehe



en helt annan sak, va ä de för rörelsehinder du har? fattade inte riktig när jag läste :P hehe

2010-01-09 @ 21:44:53
URL: http://soooofieeee.blogg.se/
Postat av: Maria

Vad roligt att läsa dina svar :D Håller med om att det var svårt att komma på svar på flera av dem. Fast det var rätt roliga frågor ändå.

2010-01-09 @ 22:01:54
URL: http://various.blogg.se/
Postat av: jenny

kul lista

2010-01-10 @ 10:34:14
URL: http://jennysv.blogg.se/
Postat av: Sannas Fotografi

Jo men är inte så länge kvar innan det blir sommar igen, tiden går ju så fort så!

2010-01-10 @ 15:02:26
URL: http://emmotsanna.blogg.se/
Postat av: natta

Lördagen den 29/1 kl 16

kommer att hålla en bloppis där jag kommer att rensa min garderob och sälja bort massa saker.

+ mina handgjorda smycken

kika in bloggen om du vill veta mera.

Du är bjuden + dina vänner!

puss o kram

2010-01-10 @ 16:01:03
URL: http://natalies.se
Postat av: angelica - makeupartist

åå deb lsiutan vill jag ha :D

2010-01-10 @ 16:51:51
URL: http://angelicajarleros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0