Klart bra start på sportlovet!

Dagens ordspråk: En frisör centimeter är en decimeter.

Hallå!

Nu är jag hemma igen!
Igår åkte jag och mamma till min syster Malin och hennes pojkvän Adde och deras lille son Lowe för att sova över där en natt! Vi åkte på förmiddagen efter att vi hade gjort oss i ordning och lite ärenden och så. Det var så kul att vara där! Vi har hittat på jättemycket bus och härjat med honom, haha! Det är så roligt, för vi alla går ner på hans nivå och lägger oss på golvet och jagar honom, han tycker det är jättekul! Vi fick även se honom gå igår! Han är bara 9 månader men kan det redan!

När vi vaknade imorse gick vi in till Malin och Adde för vi hörde att de var vakna. Lowe sken upp som en sol och blev så glad att vi var kvar! Ibland åker vi ju när han sover eftersom att de bor en bit bort, men idag sov vi ju som sagt över. Han var så mysig och ville kramas hela tiden! Känns inte alls roligt att åka därifrån, blir alltid så jobbigt. Men vi ses ju snart igen!

Idag har jag varit och klippt mig också! Jag behövde toppa håret för jag har inte gjort det sen sommaren och mitt hår har växt som ogräs. Jag sa att jag skulle toppa av en 3 centimeter ungefär. Jag hade tänkt säga 5 först, men jag sa 3 av taktiska skäl för frisörer klipper alltid kortare än vad man säger, konstigt nog, haha! Det känns som att det föll av en bra bit men det är bara skönt för det behövs. Frissan sa även att mitt hår såg mycket friskare ut nu, att det var jättefräscht sen jag blev brunett! Inte så konstigt, eftersom att blekmedel sliter som in i bängen på håret. Alltid roligt att höra att ens hår ser skinande, fint och välmående ut!

Imorgon ska jag göra något roligt, jag ska träffa min kompis Sanna och vi ska åka till Örebro! Vi ses så sällan, eftersom att vi båda är flitiga i skolan, bor en bit bort ifrån varandra (vi bodde bara 5 minuter bort med cykel förut) och för att jag har en period med väldigt mycket värk nu. Men imorgon ska vi i alla fall träffas! Vi kommer ha mycket att prata om, kommer behöva slåss för att få ordet, haha! Det blir roligt att få umgås en stund!

Nu blir det att bara ta det lugnt och ha det skönt! Vi myste så igår men jag är ändå så trött idag. Det tar på krafterna att bära på Lowe hela tiden, :D (jag kan ju inte låta bli!) Han gillar när vi springer runt och säger "titt ut!" Nej, nu ska jag sluta att skriva om allt vi gör för då saknar jag de bara ännu mer! Nu ska jag ta ochläsa min nyinköpta Sofis Mode-tidning istället!

Ha en jättebra kväll allihopa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0