Tandläkare skräms

Dagens språkgroda: Arbetsgivarna och arbetarnas intressen överrensstämmer i nio fall av tio - jag skulle rentav vilja säga i nittionio fall av tio. - Lord Curzon

Hallå!

Var det någon mer än jag som tittade på Uppdrag Granskning igår? De pratade bland annat om att det finns tandläkare som inte kan sina jobb, men som ändå har patienter och att deras lagningar och annat går sönder på en gång. Det var riktigt intressant, tills jag kom på att jag skulle till tandläkaren dagen efter, som idag alltså...
Tur att jag går till Folktandvården och det de tog upp handlade om någon annan!

Hade egentligen sovmorgon till klockan 09.35, men eftersom att jag hade ett tandläkarbesök inbokat vid klockan 07.45, fick jag inte mycket till sovmorgon. Jag hade ju kunnat bokat om tiden, men jag tyckte att det var lika bra att få det gjort! Jag har aldrig haft hål i tänderna förut och hade det inte idag heller. Skönt!

Åh, äntligen är det fredag imorgon! Jag har två prov på förmiddagen och det ska bli så skönt när de är över. Jag har pluggat lite idag nu på kvällen, men inte så mycket eftersom jag har tränat så mycket innan. Jag tror att det kommer gå bra, hoppas på det!

Hur har er torsdag varit idag? =)


Kommentarer
Postat av: jessica

Tack för ditt stöd! <3



Planer för helgen?

2010-02-11 @ 20:27:11
URL: http://saywhatyouwant.blogg.se/
Postat av: Maria - TÄVLING PÅGÅR!

Vad hemskt det vore att gå till en tandläkare som inte är kompetent. Här i Finland har det på sistone uppmärksammats att en man utgett sig för att vara läkare och arbetat som det en längre tid utan någon egentligen utbildning. Fast han hade studerat hemma, så han var lika bra som alla andra läkare. Det var mest bara den där formaliteten med riktig utbildning som saknades.



sv: Får hoppas det, har fortfarande inte bestämt mig :P



Jag har också haft problem med att publicera inlägg. Har blivit tvungen att uppdatera flera gånger innan det kommit fram. Det är nog blogg.se som krånglar.



Helt okej gick det nog. Morgondagens prov kommer att gå MYCKET sämre. :P

2010-02-11 @ 21:49:38
URL: http://various.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0