Konsten att lära sig gå

Dagens ordspråk: Erfarenhet är vad vi kallar summan av våra misstag.

Hallå!

Åh, vad skönt det har varit med en helt ledig dag idag!
Jag har nämligen inte haft en enda lektion, för igår fick jag reda på att vår Ljudteknik var inställd eftersom att Kulturskolan, där lektionen är, hade studiedag idag. Några andra lektioner hade jag inte heller på schemat, för i både Historia B:n och i Affärsjuridiken har vi fått hemuppgifter i!
Att det var just den här dagen som jag var ledig på var väldigt bra, för det har varit ett sådant snöoväder ute. Det har blåst och snöat nästan hela dagen och inte alls varit särskilt trevligt. Jag har inte stuckit ut nästan en enda gång idag och tur var väl kanske det. Då har jag ju i alla fall inte snöat och blåst bort!

Jag hade tänkt ta en lång sovmorgon imorse eftersom att jag inte behövde gå upp, men jag vaknade ganska så tidigt i alla fall. Jag hade ont i huvudet och kunde inte sova längre än till klockan 08.00 ungefär. Jag hade väldigt ont i huvudet igår och när jag får det har jag ofta ont dagen därefter också. Det gick i alla fall över efter en stund och jag har kunnat plugga på dagen! Betade av klarinettläxan, uppgifterna i Affärsjuridiken och har skrivit rent några av mina kapitel på min bok! Skrev det på min gamla laptop för att jag hade allt sparat där. Det är en väldans skillnad mellan att skriva på min stora laptop och på den här lilla som jag skriver på nu. När jag fick den hade jag inte riktigt lärt mig vart tangenterna satt, men nu går det bara bättre och bättre!

Min syster ringde förresten hit idag och berättade en rolig sak om min systerson Lowe! Han är bara 8 månader, (blir 9 månader den 15:e februari) och tog igår sitt första steg! 8 månader och håller redan på att lära sig gå! Det är inte klokt, han lär sig allting så jättefort! När jag tar studenten i vår lär han springa omkring på skolgården. Jag tycker det är så roligt! Han har även kommit på att han kan klappa händerna, om man gör det själv och säger "Klappiklapp" eller något liknande, haha! Vi ska åka dit på lördag och hälsa på. Även fast det bara har gått två veckor sedan vi sågs sist har han lärt sig så mycket nytt! Om vi kommer in på ämnet gå igen, brukar man ju vanligtvis inte göra det förrän man är ett år ungefär. Tänk er, ett år och han är bara 8 månader! Jag lärde mig gå efter ett års ålder ungefär. När jag blev 2,5 år blev jag ju dock förlamad eftersom att jag fick ett förkylningsvirus i ryggmärgen. Efter ett halvår kunde jag gå lite igen, så jag har lärt mig att gå fler än en gång! När jag kunde gå igen gick jag på tå, för jag hade för korta hälsener. När jag sedan förlängde dem i en operation fick jag lära mig gå på nytt igen. Så 3 hela gånger har jag lärt mig att gå! Det är inte alla som kan skryta med. Som tur är, måste jag tillägga. Jag hoppas att Lowe bara behöver lära sig gå en gång, som han håller på med nu!

Lowe fick i julklapp en "Lära gå vagn". Igår tog han för första gången sitt första steg alldeles själv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0