Universitetsstudent

Dagens ordspråk: Det man inte vet får man ta reda på.

Hallå!

Nu har jag varit på Örebro Universitet och kollat in läget! Jag var där igår på Välkomstdagen för att få viktig information om skolan och om mitt program! Det var riktigt spännande (och nervöst!) och även jättekul! Tänk att jag på måndag blir universitetsstudent. Universitetsstudent på 19 vårar!

Välkomstdagen började med att jag och en hel massa andra studenter gick in i aulan för att lyssna när rektorn och några andra pratade. De hälsade oss välkomna och under tiden kom det in bara fler och fler studenter och en del hade även resväskor med sig! De var verkligen välpackade för de hade ingen bostad. Det måste kännas riktigt jobbigt att inte ha en bostad när man ska börja på universitetet, men jag tror man kan söka "akut bostad" eller något liknande, så förhoppningsvis löser det sig för dem!

Efter aulan var det rundvandring över skolan! Jag hamnade i en grupp med kanske 30 studenter och tillsammans gick vi och kollade runt utanför och i alla husen. Tyvärr gav rundvandringen inte så mycket, för vi var så många och det blev väldigt rörigt. Dessutom kommer jag ha glömt bort allting på måndag i alla fall, haha! Men systemet över salar och hus verkar inte sådär jättesvårt så det går nog att ta reda på själv. Det var väldigt välskyltat i alla fall, så det var ju bra!

Det sista som skulle göras på Välkomstdagen var att få information i en av skolans många hörsalan, om mitt program!
Det var väldigt intressant och då fick jag ju även se mina blivande klasskamrater. Nu var säkert inte alla där då välkomstdagen inte var obligatorisk, men rätt många var där i alla fall! På måndag eftermiddag har vi vår första lektion tillsammans då vi ska lyssna på en föreläsning! Gaah, låter inte det här vuxet, så säg? Jag är universitetsstudent!



Kommentarer
Postat av: Lorena

ja det var roligt =) vart bor du?kram

2010-08-26 @ 20:43:31
URL: http://lorenasvensson.blogg.se/
Postat av: Cissi

Hejsan, allt bra idag? :)

2010-08-26 @ 23:10:27
URL: http://cviklund.blogg.se/
Postat av: Shiko

Hej!

Hjälp mig att bli Nelly.com's nästa skodesigner.

Rösta på min skodesign.



http://nelly.com/designyourshoe/?obj=gh5cy2jOdwFj6NOKxBTi95WnvcG1OZ6s7xLtou8FeAnXO2f02yhz#shoeGallery



Ps. Kommentera min blogg när du röstat. Alla som röstar får länkningar när tävlingen avslutas

Om du har redan röstat så ber jag om ursäkt, och man kan rösta igen

2010-08-26 @ 23:44:15
URL: http://shikos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0