Vårtecken

Dagens ordspråk: Den som ger sig in i leken får leken tåla.

Hallå!

Efter att ha blivit bortskämd med fint väder hela veckan har det nu börjat bli lite sämre väder. Det har blåst som bara den idag och inte alls varit varmt eller särskilt fint. Tråkigt. Jag vill ju sola!

Idag har jag tagit det ganska så lugnt! Jag har varit så trött efter hela skolveckan och därför är det så skönt med helg. Har inte haft så mycket för mig, varit till affären en sväng och tagit en promenad! Det var skönt fast det blåste och det var betydligt bättre än om jag hade cyklat. Jag undviker att cykla när det blåser för jag får så ont i armarna när det är motvind, för då får jag ta i så mycket mer, eftersom att jag cyklar minst lika mycket med armarna som med benen. Så cyklingen fick vila idag! Förhoppningsvis är vädret mycket bättre imorgon så att jag kan ta mig en tur då, =)

Förresten! När jag var ute och gick såg jag en hel del vårtecken. För några veckor sedan såg jag videungen komma och idag såg jag krokusar, skilla och snödroppar och även tussilag ! Känns verkligen härligt när vårblommorna börjar komma upp i takt med att all snö försvinner! Och just det, jag och min cykel är också ett säkert vårtecken, ;)


På min promenad idag såg jag olika sorters vårblommor, bland annat krokusar!






Kommentarer
Postat av: Anna

sv: samma här, jag sprang alltid runt med majblommor när jag var liten :P

2010-04-18 @ 21:37:38
URL: http://annapluttbakker.blogg.se/
Postat av: jessica

Tack ska du ha! :D Den dagen kände man sig verkligen fin!



Förlåt för sent svar btw, har inte varit så aktiv på senaste tiden.



Allt bra med dig hoppas jag?



Fina blommor! Härligt att sommaren är på väg!

2010-04-19 @ 09:43:28
URL: http://saywhatyouwant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0