Så himlans glad!

Dagens citat: Idéer är som kaniner. Du får ett par stycken och lär sig att hantera dem och ganska snabbt har du ett dussin. - John Steinbeck

Hallå allihopa!

Idag är jag fortfarande lika glad som jag var igår, då jag fick reda på att jag nästa helg ska få åka och se Lady Gagas konsert i Globen i Stockholm! Jag har inte riktigt förstått det än och jag kommer säkert inte göra det förrän vi är där heller. Känns så otroligt kul att få göra någonting sånt och det är en sån fin present!
Åh, vad jag är glad! Det känns verkligen som en superdunder-uppmuntran att få göra någonting sånt. Tack än en gång!

Igår var jag lite nervös inför idag, för att jag hade ett stort prov i affärsjuridik som omfattade fyra hela kapitel. Jag hade provet direkt på morgonen, men när jag fick provet i min hand kändes det faktiskt riktigt bra, för jag har pluggat så mycket så jag visste verkligen vad det handlade om. Jag fick även veta resultatet idag när jag kom hem på mailen och jag blev jätteglad! Det gick så bra och jag är så nöjd! Det kunde inte ha gått bättre!

Hade en kort skoldag för övrigt, där vi bland annat fick lyssna på en föreläsning från en man från Hare Krishna! Deras religion är hinduismen och han berättade om den och det var faktiskt riktigt intressant att lyssna på. Han berättade först lite och sen fick vi ställa frågor och även ta en bok som en gåva. Det var kul att lyssna på, speciellt efter att vi har läst religon förra terminen!

När jag hade slutat skolan, vid kl 11.55, åkte jag hem och vilade! Jag skriver ofta det i min blogg, att jag vilar när jag kommer hem, och det gör jag för att jag helt enkelt måste. Som jag har skrivit tidigare i bloggen, har jag fått en diagnos som heter Ehlers Danlos Syndrom som är en bindvävssjukdom (finns olika former av den) och den gör att jag får väldigt ont hela min kropp i musklerna. Den gör även så att jag blir väldigt trött och det tar energi och därför vilar jag efter varje skoldag för att orka med andra saker, som att läsa läxor, cykla eller vara med kompisar!
Men efter jag hade vilat, tog jag ut cykeln och åkte på en cykeltur! Det blev jättefint väder på eftermiddagen och jag fick sådan lust att cykla! Jag tog min runda på 8 km idag med, jag ska öka den till 13 km senare, som jag gjorde i somras, men först vill jag ta det lite lugnt! Jag har lyckats pressa ner tiden varje gång jag har cyklat nu! Det känns jätteroligt verkligen, att det går så bra! Rekordet nu (den här våren) ligger på 29 minuter på 8 km, :D Och ännu snabbare blir det säkert!

Vad har ni haft för er idag då? =)


Kommentarer
Postat av: Ina

aaa, är grymt underbart! Du borde testa nån gång:)

2010-04-28 @ 17:21:26
URL: http://inakarlsson.blogg.se/
Postat av: MATILDA

ja visst var de snygga :D

2010-04-28 @ 19:17:20
URL: http://lbm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0