Skor

Dagens citat: If you snooze, you lose. - Boken "Elsas Mode" av Sofi Fahrman

Hallå!

Igår kunde jag säga hur skönt det var med sovmorgon till kl 10.00 och att det inte kändes så farligt att gå upp då. Idag var det ord och inga visor när klockan ringde 05.45 imorse. Då kändes det bra att ha läst Sofi Fahrmans bok i alla fall och hennes citat: "If you snooze, you lose."

Hade en riktigt kort skoldag idag också! Fick gå hem redan vid kl 11.55 och då satte jag mig i solen hemma för att njuta och förhoppningsvis få lite mer färg på armar och ansikte! Jag får alltid lite fräknar på våren, vid ögonen och munnen. De blir bara mer när jag solar! Som tur är kan det ju vara lite gulligt och charmigt med fräknar, får tänka på det när prickarna dyker upp lite här och var! =)

Jag har inte haft huvudvärk på ganska länge nu och det passade hur bra som helst med dagens planering då jag har lite läxor den här veckan att ta itu med. Gissa vad som händer då? Jo, jag får huvudvärk! Det var inte alls roligt och det är väl lite bättre nu, men det är ändå inte helt borta. Typiskt, men det är ju en dag imorgon också och då slutar jag också tidigt. Det finns alltid en mening med allt som händer!

På tal om korta skoldagar, så är det ju snart dags för studenten! Dagarna bara försvinner och det känns helt sjukt att jag snart har förbrukat alla mina skoldagar. Man går 12 år i svensk skola (med gymnasiet) och nu är det helt plötsligt snart slut. Borta. Det är jätteskönt, naturligtvis! Men ändå, nu börjar allvaret. Det var inte riktigt det jag hade tänkt att skriva om, utan jag hade tänkt skriva lite om skor!

Jag har ju lite svårt att gå och därför kan jag ju inte gå i höga klackskor. Jag har svårt nog ändå att hålla mig ståendes på benen så jag behöver ju inte direkt några fler snubbelrisker. Därför letar jag skor förfullt nu till studenten och jag har hittat ett par jättefia skor på Euroskos hemsida! Vet ni vad kruxet är? Tyvärr finns det ett sånt och det är att de inte finns i min stad och inte kommer komma in dit heller. Jag har ring och frågat Euroskos kundservice och frågat i butik här med. Kommer inte in i närheten heller. Som tur var ska jag ju till Stockholm och då kanske jag kan få tag på dem! Tänkte visa dem här i alla fall:


Skor från Eurosko. Visst är dem snygga? Någon som har dessa skor eller vet att dem finns i butik?


Skor från Dinsko. De är ju ganska lika, men jag tror tyvärr att de här inte är lika bra för mina fötter. Jag har opererat min högra fot för en halgus valgus (en knöl) och jag kan inte ha skor som trycker på för hårt för då får jag ont. Någon som har provat dessa skor? Är de "breda" och bra? Sköna?


Om någon av er har några av dessa skor, skriv jättegärna till mig då!



Kommentarer
Postat av: Amanda Rieem - EN MASJÄVEL

snygga pjucks!!! gillar dem men jag skulle ha köpt i svart :D

2010-04-13 @ 23:24:20
URL: http://mandyego.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0