Påskdagen

Dagens ordspråk: Tänk på vad du säger, så du inte säger vad du tänker.

Hallå!

Jag höll på att skriva min första mening, den var något i stil med:" Nu har ännu en dag gått i rasande fart, tror jag! Jag...", men sedan avbröt jag mig plötsligt och skrek: "AAAH! En spindel i mitt rum!!"
Jag är inte sådär jätterädd för spindlar, (eller så är det precis vad jag är) men jag tycker att de är obehagliga och inte så trevliga fast de inte gör en fluga förnär. Jag får väl se den som ett tidigt vårtecken och tacka för att den satt på väggen vid mitt skrivbord och inte låg i sängen eller något. (Hemska tanke). Dessutom gav den mig ett bra ämne att börja med som inledning på det här inlägget! Kanske vore något när man har bloggtorka?

Då börjar jag om. Nu har ännu en dag gått i rasande fart, tror jag! Jag vet inte vart den här dagen har tagit vägen men riktigt roligt har jag haft i alla fall! Vi åkte nämligen till min syster Malin, hennes pojkvän Adde och deras gullunge Lowe idag i Fellingsbro! Brorsan följde också med dit, som är här över Påsken men som annars bor i Stockholm, och även Lowes morfar, farmor och farfar! Vi var riktigt många där och det var jättetrevligt och roligt! Lowe älskar när det är mycket folk, då har han väldigt många lekkamrater! Alla går ner på golvet nästan och krälar och leker med honom. Jag slängde upp honom i luften några gånger så att han fick hoppa och det älskar han verkligen! Dock gör inte mina armar det efter en stund, men som jag brukar säga: Bra värk är när jag får ont för något som jag i alla fall tycker är roligt! Och vad gör man inte för att höra charmtrollets underbara skratt?

Igår var vi ju i Örebro och då berättade jag ju att det var jättefint väder. Idag har det varit lika fint som igår och jättevarmt ute! Hos syrran var det +15 ute! Är inte helt säker på om det var helt i skuggan eller inte, men jag tror det. Jätteskönt var det i alla fall och nästan all snö har försvunnit. Nu nästan yr det grus på vägarna. Verkligen härligt efter all denna snö som vi har haft i vinter! Men, jag tycker inte att våren ska gå för fort fram. Jag vill ha en lång och fin sommar istället!

Har ni också haft fint och varmt vårväder denna påskdag? =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0