Omotiverad? Skoja inte!

Dagens ordspråk: Alla känner apan, men apan känner ingen.

Hallå!

Åh, vad skönt det har varit med helg! Det har verkligen varit nödvändigt efter veckan som har varit och nu har jag förhoppningsvis blivit lite mer utvilad! Tyvärr har jag inte blivit brunare, för det har inte varit någon direkt sol idag heller. Den har tittat fram mellan molnen ibland men inte tillräckligt för att kunna sola utan att frysa ihjäl. Jag blev lurad imorse när det var fint väder ute. Jag tänkte "Yes! Här ska solas!" Ja, vad händer då? Innan jag har hoppat i kläderna har solen gått i moln. Jaja, det kommer fler soliga dagar!

På förmiddagen idag tog mamma och jag en promenad! Det var skönare idag för det blåste inte lika mycket som igår. Hade tänkt ta mig en cykeltur också men det blev inte så för jag har väldigt mycket läxor och bland annat ett prov i Idrott och Hälsa imorgon. Om jag är motiverad? Inte det minsta! Det är väldigt olikt mig, men det har sin anledning. Jag har nämligen fått reda på att jag inte ens kan uppnå ett VG i det ämnet, för att jag inte kan utföra den fysiska delen. MVG visste jag att jag inte kunde uppnå, men nu fick jag reda på att jag bara kan få ett G. Min ambition har ju varit mycket högre än så, men det hjälps inte. Jag tycker det är diskriminering och kränkande. Idrott och hälsa är ändå ett kärnämne, ett ämne som ALLA måste läsa (annars kan man inte söka till universitetet 2010) och då är det helfel. Förbannad är bara förnamnet på vad jag är!
Men att vara förbannad utan att göra någonting åt det brukar ju sällan fungera särskilt bra, det tillför ju ingenting i alla fall. Det tar bara energi. Så jag ska verkligen försöka förändra! Reglerna kommer inte ändras för mig, men har jag hjälpt och banat väg åt någon annan är det gott nog! Det tar bort lite av min ilska i alla fall.

Nu ikväll blir det att bara ta det lugnt och ha det skönt! Ladda batterierna inför nästkommande vecka och inte plugga en rad mer. Det tror jag blir bra! Hoppas ni har haft en riktigt skön söndag och helg för övrigt! Ha det jättebra allihooopa! =)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0