Slutkörd

Dagens ordspråk: Att bita på naglarna är som att slicka på sitsen på toaletten.

Hallå!

Det är en trött Marie som sitter och bloggar här idag, känner jag. Har gjort väldigt mycket skoluppgifter idag, bland annat skrivit klart hemtentamen i judendomen, (Ha! Jag fick ner allt på 4 sidor, utförligt och bra, med 1,5 mellanrum.) lite svenska, projektarbete och spelat på mina klarinettläxor. Nu känner jag mig helt slut och ska inte läsa en rad till på mitt föredrag på projektarbetet som vi också har imorgon. Nu är det söndagsmys som gäller!

Var ute på en uppfriskande cykeltur förut också. Jag hade ingen lust men så fort jag kom ut och hade satt mig på cykeln så gick det bra! Oftast är det inte jobbigt alls, men idag dividerade jag lite med mig själv innan, haha! Jag såg förresten en tant som också åkte cykel och hon hade cykellyse på. Redan? tänkte jag när jag såg det. Det var inte alls så mörkt när jag var ute, så jag tror inte att det behövdes. Känns konstigt att jag snart kommer behöva åka med lyse, att det snart kommer bli mörkt om kvällarna!

Var för övrigt kyrkoval idag, den 20 september. Jag fick hem ett röstkort för ett tag sedan, men eftersom att jag är alldeles för dåligt engagerad och inte bryr mig så mycket om det, gick jag inte iväg och röstade idag. Jag vill ju gärna veta vad det är jag röstar på, och varför. Eftersom att jag inte gjorde det utnyttjade inte min rösträtt i dagens val. Men den 7 juni var jag iväg och röstade i EU-valet. Min första röstning! :)
Var ni röstberättigade och röstade idag?

Kommande skolvecka känns ganska skön, för på tisdag har vi nämligen studiedag! Känns hur bra som helst, för då blir det bara 4 skoldagar och därmed går den fortare. Imorgon blir det ju tidig uppstigning eftersom att jag börjar kl 08.00, men det kommer kännas jättebra på måndagkväll när jag vet att jag kan sova hur läääänge jag vill på tisdagen. Studiedagar gör livet mycket lättare att leva!



Kommentarer
Postat av: Angelica L

Yes min med :D

Kram

2009-09-20 @ 19:57:54
URL: http://angelicalarss0n.blogg.se/
Postat av: CLARA

SVAR: Häärligt:D<3



Haft en bra dag?:)

(.. & FÖRLÅT FÖR SUPERDUPERSENT SVAR)

KRAM!

2009-09-20 @ 20:19:36
URL: http://brunetttens.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vem ska du rösta på i Vecko Revyn blog awards 2009?

Skriv en kommentar i min blogg och berätta!



Kramar Ellinor

2009-09-20 @ 21:33:08
Postat av: Angelica

att bita på naglarna är även samma som att dricka ett glas var... uuäääk

2009-09-21 @ 07:05:26
URL: http://angelicajarleros.blogg.se/
Postat av: Katja

usch vilket ordspråk ;)

2009-09-21 @ 09:27:12
URL: http://katjaandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0