Min besta redovisning ever

Dagens ordspråk: Rökare är också människor - fast inte lika länge.

Jag har märkt att varje gång det är fredag så inleder jag en liten text om det. Typ "Åh, nu är det veckans bästa dag" eller "Oj, nu är fredagen redan här" men "Nej, jag klagar inte för det är såå härligt". Och vet ni vad?
Alla de texterna och påståendena passar in idag!

Idag har jag haft min bästa muntliga redovisning, någonsin. Jag tycker att det är jobbigt, som många andra också tycker men jag vet egentligen inte varför. Jag presterar helt enkelt bättre på prov och sånt, fast det ligger ett bra och effektivt arbete under, men det liksom låser sig när jag ska prata och allt jag har lärt in tappar jag som de på Idolaudition igår, och jag får läsa lite på pappret i alla fall. Men inte idag!

Redovisningen hade vi i Historia B. Vi har hållit på att jobba med Indien och jag skulle prata om när Indien blev självständigt, Om Gandhi och om deras premiärministrar som ett självständigt land och så vidare. Eftersom att jag har trott att jag skulle redovisa vid två andra tillfällen, har jag läst på varje gång innan lektionen i historia. Har blivit lika besviken varje gång eftersom att jag ville redovisa och bli av med det. Så idag när det var min tur kunde jag ju allt jag skulle säga! Jag tittade ut över hela klassen (okej, det var för ungefär 5 st plus läraren, men jag kollade ut som om det vore masssoor med folk där ute som bara lyssnade på mig) och kollade bara ned för att veta vad jag skulle prata om härnäst. Tyvärr blev jag lite avbruten några gången utav läraren för att jag pratade för snabbt. Jag tyckte inte att jag pratade snabbare än någon annan, men det kan ha varit för att jag hade väldigt mycket exempel på allt jag pratade om och hade välutformade meningar och ett stort omfång (lärarens ord, jag tar åt mig som en sugpropp) och därför hann de inte att anteckna. Jag fick ta lite pauser då istället och titta så de hann med att skriva. Jag fick även skriva lite på tavlan, svåra namn och så. Det är inte lätt ska jag säga er, skitsvårt att skriva rakt! När jag sedan var klar hade vi en stor disskusion om allt jag hade pratat om, de fick fråga frågor och sånt. Jag hade förberett mig väldigt väl och kollat upp saker som jag inte visste innan, ifall någon skulle fråga, vilket de också gjorde. Det kändes så bra att veta allt sånt!

När jag var klar med redovisningen sen och skulle gå så stod jag kvar lite för jag visste inte om jag skulle dra upp den där vita gardinen som man ser overheadbilder på. Läraren bara: Du behöver inte stå kvar här, du kan gå och sätta dig om du vill. Haha, det var lite kul för jag ville ju inget hellre än att gå och sätta mig, men stod kvar för att jag inte visste om han eller jag skulle dra upp den. Jaja, det var lite kul!


Slutade skolan vid kl 13.15 och var så glad för att komma hem! Jag slappnar av på ett helt annat sätt när det är helg. I ettan var det inte så bra, för då fick jag mycket mer ont på helgerna. Jag vet inte om det var för att jag slappnade av, men jag tror det. Då kom det liksom som ett brev på posten från hela veckan. Men hoppas det inte blir så nu!

Har varit på stan en snabbsväng, vi skulle till Kicks! Var där och kollade på lite torrschampoo och sånt. Jag passade även på att ta en broschyr om nagellack från O.P.I! De har så många fina färger, men de är inte direkt budgetvänliga, fast det beror på vad man jämför med i och för sig. Fina var dem i alla fall!
Passade även på att köpa en CHIC tidning innan vi åkte hem, då har jag något bra att läsa i helgen!

Kommer inte vara hemma så mycket imorgon, men det berättar jag mer om då innan jag åker. Hoppas att jag hinner det! Ha en trevlig fredagskväll så hörs vi! =)




Kommentarer
Postat av: Maria

Vad roligt att din presentation gick så bra! :)

Jag tycker också att det är jättehärligt med fredag nu äntligen. Veckans bästa dag ju! :)



sv: Nej jag har faktiskt aldrig förut flugit någonstans (hoppas att det inte är läskigt). Till Sverige har jag bara åkt två gånger med båt. :)



Ja, just det. Så är det!

2009-09-25 @ 20:19:53
URL: http://various.blogg.se/
Postat av: Elin

Haha amgående "BOB-BOXEN" jag har iiingen aning om varför den bara kan säga bob. Det skulle jag också vilja veta haha jag menar det ska ju finnas teknik nu så man kan ändra till något annat namn.. dom kanske gör det me flit så det ska vara lite komiskt :p

2009-09-25 @ 21:37:18
URL: http://corsi.blogg.se/
Postat av: ingrid

wow, du skriver verkligen inlevelsefullt!

det är den där klockrena svenskan som jag strävar efter (även fast jag är liiite yngre än du).



härlig blogg!

2009-09-25 @ 22:51:09
URL: http://almhagens.blogg.se/
Postat av: Ceona

Fin blogg! Du skriver väldigt bra. Kolla gärna in min blogg :)

2009-09-25 @ 23:12:22
URL: http://ceonas.blogg.se/
Postat av: Emma

ordspråket stämmer precis :)

2009-09-25 @ 23:55:55
URL: http://emmichs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0