Fick tid med Syon idag

Dagens citat: Jag kunde inte vänta på framgång - så jag fortsatte utan den. - Jonathan Winters

Hallå!

Här duggar inte blogginläggen tätt, som jag tror jag har skrivit någon gång förut när jag inte har bloggat. Det har då berott på att jag helt har glömt bort det eller haft för mycket att göra. Igår var det inte så att jag hade glömt bort det och inte heller för att jag hade för mycket att göra. Jag hade hoppats att det hade berott på det (för det är mycket bättre!) men det var för att jag hade migrän igår som jag inte kunde blogga. Jag låg ända från att jag kom hem igår tills kvällen då jag skulle sova. Då äntligen släppte det någorlunda. Jag har haft ont i huvudet idag också, det har smålurat lite, så jag har försökt att inte anstränga huvudet för mycket med läxor och så nu sen jag kom hem. Men idag kan jag sitta upp i alla fall och blogga!

Fick träffa Syon idag i skolan, äntligen! Jag har längtat till det länge faktiskt, för jag ville prata med henne om lite poäng och jämföra olika universitetlinjer och så. Vi fick gå ifrån lektionen en stund och sätta oss utanför och prata med henne. Jag frågade lite om Beteendevetenskapliga linjen, för jag har både läst och hört lite om den och har funderat om det var något liknande Socionomlinjen. Det visade sig att det var ganska stor skillnad, eller ja, man kan inte bli kurator om man går den linjen, då är det bättre att gå Socionomlinjen. Är man beteendevetare så har man stor konkurrens från socionomer och psykologer. Jag vill ju gå på Socionomlinjen, den står liksom högst på önskelistan att komma in, men jag vill ju även ha andrahandsval när jag söker in. Det visade sig även att det var olika intagningspoäng på Socionomlinjen och Socionomlinjen med inrikning Handikapp och åldrande. Jag vill ju in på den sistnämda, eftersom att jag har erfarenhet av ett handikapp själv, och det var som jag trodde, den var lite lättare att komma in på. Eller lättare och lättare, det var inte riktigt lika höga poäng där, inte 17 som på den andra. Jag har vetat sen 9:an att jag behöver ha VG rätt igenom för att komma in och som det ser ut nu så ser det ljust ut!

Vi pratade även om idrotten, syon och jag. Jag hade ju inte idrott på högstadiet och inte heller nu på gymnasiet för jag är befriad från det ämnet.
I ettan fick jag reda på att jag var tvungen att läsa teoretisk idrott, för annars är man inte behörig till högskole och universitetsstudier. Det är en ny regel som träder i kraft hösten 2010 och därför började jag läsa Idrott och Hälsa förra året. Om det inte fanns möjlighet för mig att läsa idrott teoretiskt skulle jag vara jättearg, för jag kan ju veta lika mycket om sport, idrott och hälsa lika mycket som någon annan, bara att jag inte kan utföra den.
Men nu läser jag ju det ämnet som tur är, så det är skönt. Det är faktiskt riktigt kul och intressant! Jag har även  skrivit lite om i bloggen vad jag anser att hälsa är under kategorin Hälsa. Läs gärna där om ni är intresserade!

Nu ska jag bara ta det lugnt och vila mitt huvud. Förhoppningsvis är den helt borta imorgon och jag mår mycket bättre! Hoppas att ni också har det bra, =)



Kommentarer
Postat av: AMANDA FALK

tack för tipset! ska se till att läsa dom (när jag har tid), hehhe

2009-10-20 @ 19:41:50
URL: http://amandajosefine.blogg.se/
Postat av: Emma

hmjaaa, spanska är ett rätt svårt språk! var glad att du inte började läsa det:)

2009-10-20 @ 19:54:28
URL: http://emmichs.blogg.se/
Postat av: Sannas Fotografi

Jo, fast fick chansa lite på storleken..



Jo det är synd, en vecka går så himla snabbt!

2009-10-21 @ 10:44:09
URL: http://emmotsanna.blogg.se/
Postat av: Mindy

Hej gumman..Hur länge ska ni har lov då..Ha en skön osndag.Här är man dunderförkylning så det är små jobbigt..men snart över får man hoppas på,.kram

2009-10-21 @ 11:12:31
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Anna

sv: gör det verkligen ! fort innan du får det. det är verkligen, ursäkta, men förjävligt jobbigt. och tack :)

2009-10-21 @ 14:34:43
URL: http://annaahellgren.blogg.se/
Postat av: s

okej va bra:) samma här, bara bra:) hur har dagen varit? kram

2009-10-21 @ 14:50:20
URL: http://coconutkiller.webblogg.se/
Postat av: Matilda

Snö är kärlek!

2009-10-21 @ 16:26:57
URL: http://elitecyclist.blogg.se/
Postat av: Angelica

Sv: Det låter ju intressant ju, ja precis :D

vad ska du göra på lovet då?

2009-10-21 @ 16:53:37
URL: http://angelicasdays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0