Studentmössprovning

Dagens ordspråk: Det finns alltid dem som har det värre.

Hallå!

Ny vecka och ny måndag idag då, härligt!

Började skolan vid kl 08.00 idag som vanligt. Förra veckan blev vi bortskämda med sovmorgnar varje dag när vi hade temavecka, men nu är vi tillbaka i dem vanliga rutinerna igen!
Det var riktigt roligt i skolan idag, för vi hade STUDENTMÖSSPROVNING! Snacka om att det känns nära nu, när vi redan har börjat prova mössor. Jag kommer ihåg att jag varje år har tänkt att "Jaha... nu är det inte vår tur heller att prova mössor. Men snart så...snart är der vår tur." Men idag, då var det dags!

Innan mössprovningen var det lunch, och när vi kom tillbaka och skulle vänta utanför aulan innan vi skulle in, gissa vad jag gjorde då? Det är inte så lätt att gissa i och för sig, men kul var det inte. Jag ramlade över två trappsteg, och nu snackar vi stentrappsteg. Min första tanke var "Vad gör jag här, på golvet?" Det hela gick så fort så jag hann inte reagera innan jag låg där på golvet. Min andra tanke som kom ganska snabbt blev "Åh nej, vilka var det som såg?" Jag vet att jag absolut inte ska tänka så, för man behöver inte ha svårt att gå för att ramla. Vem som helst med friska ben kan också göra det, men jag tycker att det är extra genant. Alla i klassen som redan var där frågade hur det gick och det gick bra, men det är inte snällt för knäna när man ramlar i en stentrappa. Tur i oturen kan man ju i alla fall säga att det var. Jag hade kunnat ramla och knockat pannan eller nästan i golvet eller brötit någonting. Nu gick det ju bra ändå!

Vi fick inte själva gå in i aulan och prova våra mössor, utan mediaklassen var också med.
Först fick vi lite information om mössorna, för det fanns flera olika modeller att välja mellan. Ville man inte ha en vanlig så kunde man välja en som formade sig efter huvudet, en som var lite svalare än de andra och en med ett inbyggt plastficka som man kunde stoppa bankomat och idkort i. Lite snitsigt, men mindre lämpligt ifall man skulle råka tappa bort sin mössa. De pratade också om att man kunde pynta mössorna med strasstenar och få olika saker inbroderade. Det fanns helt enkelt hur mycket som helst! De visade även lite andra saker som man kunde köpa, champagneglas, plånbok, kläder, skor, väskor, och studentkondomer! Haha, det var lite roligt.

När killarna som pratade om mössorna var klara (de var väldigt roliga, men är ju försäljare) så fick vi gå och prova mössorna. Det fanns flera olika storlekar och det var inte lätt ska jag säga er att välja en! Antingen var den lite förstor eller lite för liten, det fanns ingen som passade exakt. Jag valde en liten större, för jag vet ju inte i nuläget hur jag ska ha mitt hår, om det ska vara tupperat eller så. Jag tyckte att det var bättre att ha en liten förstor än en lite för liten, det är aldrig kul! Jag kände mig som Emil i Lönneberga när jag provade mössorna, de såg precis ut som hans mysse, haha!

När mössorna var provade och vi visste vilken storlek vi ville ha, då var det bara att sätta sig vid en dator och börja "forma" sin egen mössa. Man får bestämma text och allting själv och får se hur det ser ut på. Vi på estet valde lila band, för det är vår programfärg. Vi valde även en lila sten till. Utöver det skrev jag bara "Marie", "ESMK" och "2010" där bak. Jag tycker att den blev fin och jag ville ha en enkel! Jag ville inte pynta den med en massa strasstenar som kostade ganska mycket styck. Man ska ju trots allt bara använda mössan en dag.
Längtar redan tills den kommer! Fast det tar nog ett tag, först kommer i alla fall räkningen, det gör den alltid, haha!

Idag fick vi prova Studentmössor! Äntligen, säger jag bara, =)



Kommentarer
Postat av: Emma

åh vilken lycka att prova studentmössor!:)

tack föresten! :D

2009-10-12 @ 20:25:25
URL: http://emmichs.blogg.se/
Postat av: Anna

sv: haha :D ja men så är det iofs med allt här i livet, allt urartar sej i läge med hur man tacklar händelser och ser på saker och ting !

2009-10-12 @ 21:49:36
URL: http://annaahellgren.blogg.se/
Postat av: Anonym

sv: Jag ÄLSKAR side! behöver jag säga mer ;) haha

Jag har varit i turkiet fem gånger, alanya en av gångerna, men side är mycket bättre! har varit i side tre gånger sen 08, två gånger i år. så lite har jag varit där iaf :) fler gånger blir det med!

Lavash var jättetrevligt ställe, bara det att en av de som jobbade blev lite väl närgångna, men förövrigt var det ett bra ställe & roligt folk :) Marian är också ett bra ställe! billigt o bra :D



Tack!

Kram

2009-10-13 @ 07:39:50
URL: http://lagomsmart.blogg.se/
Postat av: Mindy

Godmorgon gumman..Så tidigt ni får pröva era mössor..När är det ni tar studenten då? kram

2009-10-13 @ 09:03:29
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Camilla

Svar: Näe det ligger ju något i det du säger. Även om det känns som att de flesta varit utomlands så är det ju säkerligen inte så.. Jaha okej, så himla roligt! Då har du varit utomlands en del :) Jag hoppas då det!



2009-10-13 @ 13:08:31
URL: http://camillaloov.blogg.se/
Postat av: Sannas Fotografi

Okej :) Jag ska åka till luleå, plugga, utgång och umgås med vänner och så :)



Åh vad kul att prova mössorna, jag missar dock våran tid till det så vet inte riktigt hur jag ska veta vad jag ska ta..

2009-10-13 @ 14:31:24
URL: http://emmotsanna.blogg.se/
Postat av: Angelica

Sv: jaa vi har också v44! åååh student mössa...gud va kul..jag längtar, men har dock ett år kvar!

2009-10-13 @ 18:16:41
URL: http://angelicasdays.blogg.se/
Postat av: CLARA

SVAR: Ohja!:D

Ja ellerhur!:)<3



Har du haft en BRA dag?;>

2009-10-13 @ 18:54:07
URL: http://brunetttens.blogg.se/
Postat av: hannah.

hade också velat ta studenten och börja jobba med något riktigt kul! Helt skoltrött.

2009-10-14 @ 17:39:58
URL: http://jangsellhannah.blogg.se/
Postat av: Anonym

KOLLA IN DETTA INLÄGGET --> http://ceciliesjostrand.blogg.se/2009/october/smygreklam.html DU KOMMER INTE (!!!!) ÅNGRA DIG! ♥

2009-10-14 @ 18:07:48
Postat av: Maja.

Oh vad roligt att testa studentmössorna, kommer ihåg känslan när jag gjorde det, då man fattade att det inte var långt kvar:)

2009-10-14 @ 18:08:15
URL: http://mcaria.blogg.se/
Postat av: MARIELLE

bara ett år kvar tills det är min tur att prova... :] längtar som fan kan jag säga!

2009-10-14 @ 18:16:59
URL: http://mariellelundstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0