Accessoarshopping och kalas!

Dagens ordspråk: Tala är silver, tiga är guld.

Hallå!

Nu är jag hemma igen efter en heldag ute på äventyr! Vi åkte någon gång vid kl 12.30 och hämtade upp min mormor som självklart skulle med och fira syrran! När det var gjort åkte vi först in till Örebro och körde in på Marieberg. Jag köpte ju ett par boots från Dinsko med nitar, så tidigt som i augusti, men jag har kanske bara använt dem 2 gånger och de hade släppt i sulan. Jag var jätteledsen över det för jag tyckte om dem så mycket och jag har ju väldigt svårt att hitta bra skor som passar. Jag hade ju köpt dem över internet men det gick jättebra att byta in dem, det var inga problem. De hade kvar samma boots i samma skostorlek, så nu sitter jag och går in mina nya igen, haha!

Efter besöket på Dinsko svängde vi förbi Ur&Penn! Jag fick ju ett presenkort på 100 kr från Gratismode för ett tag sedan (jag fick det dagen efter jag hade beställt det, super!) och valde att ta det på Ur&Penn. Vi gick in där och jag hittade massor med fina saker. Jag älskar ju accessoarer så det var inga problem att välja ut någonting. De hade dessutom ett erbjudande om att alla örhängen kostade 25:- och alla halsband 50:-. Det var hur bra som helst, för jag hittade två par jättefina örhängen och ett jättecoolt halsband! Jag fick allt för det presentkortet var värt, och hade de inte haft rea hade jag bara fått halsbandet. Känner mig hur nöjd som helst, =)

När vi var klara på Marieberg såg vi att vi hade ganska mycket tid kvar innan vi skulle hämta upp min bror Mikael på resecentrum, eftersom att han har åkt ända från Stockholm. Vi gick då in på IKEA en sväng och kollade, de har redan fått julpynt! När vi hade gjort av med lite tid åkte vi och hämtade min käre bror, var så kul att träffa honom! Han och hans flickvän Sonja hade ju förlovat sig i somras i Rom, så nu fick jag äntligen se deras förlovningsring. Den var i guld och jättefin med ett speciellt mönster som är unikt för varenda ring. Självklart hade de namnen och datumet inristat med, så fint! Han berättade även att de över jul och nyår ska åka till Hongkong och till Thailand! Aaah, gissa om jag blev avundsjuk! Men det är de värda, som läser och jobbar så mycket.

Landade hos Malin, Adde och Lowe någongång runt kl 15.00. Det var så kul att träffas allesammans, vi var så många! Malin fick massor av paket och även Lowe! Sonja var ju i Kina i våras och somras, så hon hade köpt jättefina kläder till honom! En tröja i guld med drakar på och kinesiska tecken med matchande byxor. Det var så fint och materialet likaså. Lowe fick även lite leksaker utav Mikael som han genast stoppade i mun, haha! Det var något torn av något slag. Han har ju precis fått tänder, två stycken, så det kliar ju riktigt ordentligt.
Vi fikade och pratade och hade det väldigt trevligt hos dem. Jag fick även prova på att mata Lowe med banangröt! Jag har aldrig gjort det förut, eftersom att jag inte har några småsyskon för jag är det yngsta barnet. Det gick faktiskt väldigt bra, han kladdade själv ut det över hela ansiktet men han fick mycket i magen också!

Nu har jag kommit hem för en och en halv timme sen, kanske. Tiden går så fort när man har roligt! Vi får nog träffa dem igen när de kommer hit när jag har höstlov. Brorsan vet jag inte när jag träffar nästa gång, men förhoppningsvis innan de ska ut och resa! Det var i alla fall väldigt roligt att få träffa honom, även om det blev ganska kort. Men allt är bättre än ingenting! =)






Allting från Ur&Penn! Inget kan väl äska accessoarer mer än jag, haha!
Är så nöjd med allting, älskar halsbandet och örhängena var riktigt
snygga!


Kommentarer
Postat av: adam

sorry, gillar inget av de



http://adamlagerstrom.blogg.se

2009-10-18 @ 00:48:40
URL: http://adamlagerstrom.blogg.se/
Postat av: Angelica

Sv: ja tack :D

jaa, det är liksom bara ´1.5 år kvar, sen är det min tur! :) är du taggad?

jätte fina smycken du!

2009-10-18 @ 13:21:30
URL: http://angelicasdays.blogg.se/
Postat av: lovisa

nu kan du följa mig via bloglovin! :)

2009-10-18 @ 17:35:39
URL: http://peerla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0