Nu är jag vaccinerad!

Dagens ordspråk: Om du avslöjar dina hemligheter för vinden bör du inte klandra vinden när den upprepar dem för träden. - Kahlil Gibran

Hallå!

Först skulle jag bara vilja tacka för alla fina kommentarer som jag fick från mitt föregående inlägg!
Det verkar som att det var ett uppskattat inlägg då ni kanske fick reda på nya saker som ni inte visste, om ni är nya läsare eller har missat de andra liknande inläggen. Ni får fortfarande fråga om det är någonting ni undrar, jag tar som sagt inte illa upp om ni frågar på vilket vis jag är rörelsehindrad, om jag kan gå (vilket jag kan, jag sitter inte i rullstol. Kanske inte framgick helt klart i det tidigare inlägget) eller något om min värk. Skulle ni fråga eller säga något med avsikt att vara elaka eller göra mig ledsen, då tar jag självklart illa upp, men det har aldrig hänt här. =)

Nu är jag också vaccinerad mot svininfluensan och hoppas innerligt att jag inte kommer få den!
När jag åkte till lasarettet tänkte jag att nu kommer det väl vara flera i förväg, fast klockan var lite innan de skulle börja, men jag blev faktiskt först! Jag tyckte att det var skönt för jag har ju tidigare i bloggen nämt att jag är oerhört stickrädd. Jag vet inte om det har att göra med min värk, att jag uppfattar smärta på ett annorlundare vis. Det har säkert i så fall inte bara med det att göra, för jag stressar helt enkelt upp mig själv för att jag tycker det är så obehagligt. Jag vet att det inte är farligt, men det är det sista jag tänker då, haha! Kände mig inte så jättenervös i väntrummet, för jag tycker att sprutor är lite mer okej än blodprov, men när jag kom in var jag mer nervös. Jag berättade att jag var stickrädd och så och hon var jättesnäll och gullig. Vaccinationen var klar innan jag hann blinka och jag ryckte inte till den här gången eller så, utan jag var faktiskt lugn! Kändes jätteskönt att det gick fort och enkelt och att jag inte var så nervös, då det tar väldigt mycket energi. Jag var väldigt duktig idag helt enkelt! Det berodde nog mycket på att jag var lite lugnare och inte hade stressat upp mig själv så mycket heller och att jag var först! När allt var klart fick jag vänta 10 minuter innan jag fick gå hem. Det var massor med barn där eftersom det var på Barn&Ungdomsmotagningen, men det var faktiskt några i min egen ålder också där! Gissa om det kändes bra, då jag inte var den enda över 18, haha!

Här har det snöat väldigt mycket idag! Det började redan igår på kvällen och imorse gjorde det också. Har hållt på stora delar av dagen faktiskt och det håller på än. Den lär ju inte ligga kvar särskillt länge eftersom det inte är minusgrader och ingen kärle i backen än. Tur det, känns som att det är lite för tidigt med vinter i början av november!

Ikväll blir det att bara ta det lugnt och ha det skönt! Jag är lite småförkyld och hoppas innerligt att jag inte ska få feber eller några andra biverkningar av sprutan! Jag har tagit influensavaccin två år tidigare och aldrig blivit sjuk, så jag får hoppas att jag inte blir det nu heller. Lite ömt är det, men annars är det inga konstigheter än så länge!

Har ni tagit vaccin mot svininfluensan? Om inte, ska ni eller ska ni inte?


Kommentarer
Postat av: Oskar Wernersson

Ah, jo givetvis förstår jag ju att det inte är så lätt och det är minst sagt jobbigt att behöva vara trött.



Jo det finns absolut för jävliga människor. Mina erfarenheter säger mig att just barn är bland dem allra grymmaste, utan att dem ens är medvetna om det själv. Så det ska vara. Man ska inte ta någon skit! :)



2009-11-05 @ 20:55:31
URL: http://osskie.blogg.se/
Postat av: Jenniemartinas

Nepp det har jag inte! Planerar inte att göra det heller. Är inte största fantasten av sprutor om man säger så..! Haha :-)

2009-11-05 @ 21:27:33
URL: http://jenniemartinas.blogg.se/
Postat av: Maria

Vad bra att vaccinationen gick bra :)



sv: Ja, jag har faktiskt bara gjort det en enda gång. :P I somras när jag misstänkte att jag hade nåt problem med halsen (angina eller så), eftersom jag hade haft ont i halsen i flera månader i sträck. Men det visade sig att det inte var någonting, som tur var :)



Åh, vad jobbigt det låter det där med nervvärken! Hoppas verkligen att du inte får några såna biverkningar i år.



Mm, man kan ju hoppas ;)



2009-11-05 @ 21:38:18
URL: http://various.blogg.se/
Postat av: Mirlinda

:D, har du haft en bra dag sötis?

2009-11-05 @ 22:19:47
URL: http://mirliworld.blogg.se/
Postat av: Mina

Godmorgon gumman.Ja det är inte skoj med sprutor..det gör så ont..Men i bland har man inte så mycket val..Så jag beundrar dig att du klarade av det utan problem :) Hoppas att du får en skön fredag söta.kram

2009-11-06 @ 08:09:50
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hoppas du klarar di dig från biverkningarna!

2009-11-06 @ 10:37:33
URL: http://veronikascrib.blogg.se/
Postat av: miiah

Jag ahr inte tagit vaccinet och ska nog inte göra det iheller :p



SV: Jaså okej.. Hmm, knasigt det där.. Men jag har ju pratat med högskoleverket och studera.nu och dem borde ju veta vad dem pratar om eftersom det är dem som har gjort reglerna typ :p



Haha nej verkligen inte.. Speciellt inte om man inte kan hålla tyst iheller, haha! xD

Vad hittar du på i helgen då? :)



kramar!

2009-11-06 @ 14:57:32
URL: http://miijauh.devote.se
Postat av: Sannas Fotografi

Jag har praktik på ett företag som heter Rönngvist och Wettainen, som är ett företag som sysslar med svets och svarv/fräsning :)



Ja, jag tror att jag ska ta vaccinet iallafall!

2009-11-06 @ 15:27:26
URL: http://emmotsanna.blogg.se/
Postat av: TÄVLING

okej va kul, bilden ska isåfall vara inne senast imorgon klockan 4! du får länkning:) kram

2009-11-06 @ 15:28:46
URL: http://coconutkiller.webblogg.se/
Postat av: Anna

sv: Haha jag säger bara som jag tycker, man det glädjer mej att du blev glad :)

2009-11-06 @ 16:22:05
URL: http://annaahellgren.blogg.se/
Postat av: Erica

Svar: Tiden går nog fort så snart är det jullov. :)



Jag har inte vaccinerat mig och tänker inte göra det. Känner mig ganska skeptisk till vaccinet eftersom jag hört så mycket dåligt om det, att det är ovanligt många som känner av bieffekter och massa. :/ Hoppas du slipper det..

2009-11-06 @ 18:32:12
URL: http://faithhopelove.blogg.se/
Postat av: anna

jag ska inte ta vaccinet. hela grejen är väldigt överdriven, enligt min åsikt. jag vill inte ha in kvicksilver i min kropp och jag tror inte att svininfluensan är så mycket farligare än andra influensor. dessutom är inte vaccinet tillräckligt testat, dvs man vet inte vilka biverkningar det kan få (särskilt inte långsiktliga).

2009-11-06 @ 18:35:16
Postat av: Marie

Svar till Anna: Okej, jag tycker att det är upp till var och en ifall man vill vaccinera sig eller inte. Jag har vaccinerat mig två gånger tidigare för influensan och jag har aldrig fått några biverkningar.

Om det inte är tillräckligt testat beror det nog på att det är ett massvaccin eftersom att det är över helavärlden och att de måste få ut det så fort som möjligt. Jag hoppas att vi håller oss friska i alla fall trots biverkningar och influensor! :)

2009-11-06 @ 19:53:54
URL: http://mariestayreal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0