Nationellt prov i Svenska B

Dagens ordspråk: Det jag inte minns från festen har inte hänt.

Hallå!

Onsdagar för min del brukar inte innebära sovmorgon, men idag hade vi nationellt prov i Svenska B och vi fick börja kl 08.30. En liten hjälp i alla fall! Jag var inte speciellt nervös inför provet innan, men däremot var jag nervös för mitt huvud. Finns det något mer opassande tillfälle att ha riktigt ont i huvudet på än när man skriver prov, och ett nationellt dessutom? Jag tror inte det. Jag var lite orolig över hur det skulle arta sig men som tur var gick den bort!

När jag fick provet läste jag först igenom alla uppgifterna. Jag ville egentligen ha den uppgiften där man skulle skriva om sin relation med sina syskon. Jag har ju tre stycken och tänkte därför att det skulle vara ett bra ämne. Kruxet med det var bara att man skulle skriva en artikel och jag skriver hellre krönikor. Jag fick då leta vidare och hittade den första uppgiften som handlade om pinsamma föräldrar. Det är väl något som vi alla kan relatera till, eller hur?

Vi fick sitta i fem timmar och göra provet men jag klarade mig på tre. Jag tyckte att det jag skrev blev väldigt bra och jag blev nöjd! Jag var noga med att rätta stavfel och se till så att det var indrag på alla rätta ställen och att ingenting såg fel eller konstigt ut. Jag gjorde mitt bästa och nu är det bara att vänta efter resultatet!

Slutade för dagen gjorde jag direkt efter provet. Skönt det när det är ett så ruskigt och tråkigt väder ute, då sitter jag hellre under en varm filt och läser eller tittar på en bra film! Blev inte det så mycket idag, vilade dock men istället för att sitta med näsan i en bok jobbade jag en hel del med mitt projektarbete! Jag har skrivit om när jag var skolans Lucia när jag gick i 9:an och vilken obeskrivlig känsla det var. Jag blev så glad när jag skrev om det och alla minnen kom upp igen. Om ni kollar tillbaka i bloggen i december 2008 så tror jag att ni kan få en liten glimt om hur det var. =)

Imorgon kommer syrran med Lowe hit! De ska sova över hos oss, ska bli jättemysigt. Sen vi var där sist för någon vecka sedan har Lowe fått sin fjärde tand. Han är tidig med allt den ungen, för att bara vara nyss 6 månader fyllda!

Ha en fortsatt trevlig kväll mina vänner så hörs vi mer imorgon!


Kommentarer
Postat av: Erika

sv: Ja jag tror det var OBH Nordica :P

2009-11-18 @ 20:07:28
URL: http://icanpikan.blogg.se/
Postat av: Lina

Okej den låter att vara jättebra =)

2009-11-18 @ 21:02:06
URL: http://alexlina.blogg.se/
Postat av: Z A N D R A :)

hejdär! :D

allt bra idag?

2009-11-18 @ 21:19:43
URL: http://decevven.blogg.se/
Postat av: Sannas Fotografi

Ja det har det verkligen, är ju många som redan hunnit bli sjuka så!



Okej :) Jag tog syskonrelationsuppgiften. Kändes väl helt okej ändå, är dock en såndär person som vill ha flera dagar på mig att skriva saker då jag kommer på en massa bra formuleringar eftersom :)

2009-11-18 @ 21:29:40
URL: http://emmotsanna.blogg.se/
Postat av: Erica

Var längesen jag skrev sånt prov nu, men för mig brukar det alltid bli bäst om jag får skriva på datorn, hehe.. (a)

2009-11-18 @ 22:49:44
URL: http://faithhopelove.blogg.se/
Postat av: Jenny

Bra ordspråk jag brukar köra på det med ;)

2009-11-21 @ 00:59:08
URL: http://jennza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0