Vår helg i Stockholm, del 1.

Dagens ordspråk: Borta bra men hemma bäst. (Stämmer alltid!)

Hallå på er!

Nu är jag hemma igen från huvustaden! Vi har haft det hur bra och roligt som helst, men trots det är det väldigt skönt att vara hemma. Sova i sin egen säng och bara känna att man är hemma. Men det känns alltid bäst när man har varit borta någonstans!

Jag tänkte berätta dag för dag om vår helg i Stockholm. Det blir nog två delar tror jag, för jag har väldigt många bilder! Jag tycker det är så roligt att skriva och berätta om det så jag kan inte låta bli. Men låt oss börja med fredagen:

Någon gång efter kl 10.00 packade vi in allt i bilen inklusive oss själva! Som jag nämde innan vi åkte kändes det som om vi skulle vara borta i över en vecka, men det finns så mycket som man behöver ha med sig (läs: som sina egna kuddar, flera ombyten om man har beslutsångest m.m.) Först så åkte vi till Nisses som ligger i Västerås och där gjorde vi självklart ett stopp! Det är ett stort varuhus som ligger mitt i en smet med andra affärer också, och de har mycket roliga saker att titta på! Vi var där förra året också innan jul, fast då hade de mycket mer prylar än vad de hade nu, som var lite av en besvikelse. I alla fall, där gick vi runt ett tag och åt mat i deras restaurang innan vi skulle åka vidare. Jag passade på att köpa en parfym där, de har väldigt många kopior av tex Paris Hilton och Britney Spears!

När vi hade åkt från Nisses åkte vi raka vägen till Stockholm! Vi åkte inte hem till brorsan på en gång, för dels hade han inte slutat och vi ville till Kista galleria! De har utökat med 25% och därför hade de 25% i butikerna! Jag vet inte om jag berättade det i något inlägg, men på tex Indiska hade de 25% på en valfri vara och på Gina Tricot var det på några toppar och några cardigans. Jag hittade ingenting i någon affär, förutom på Indiska då, där jag köpte ett jättefint armband!
Efter att vi var trötta i fötterna och klara på Kista åkte vi vidare till brorsan och Sonja. Hamnade i en bilkö men det gick ganska snabbt ändå. Var så roligt att komma dit och träffa dem, var väldigt länge sedan! På kvällen spelade vi ett spel som heter Carcasson och åt pannacotta som min bror hade gjort. Jag kunde inte låta bli att tänka på att min bror hade gjort dem. Jag har aldrig varit med om att han har bakat förut, men jag har underskattat honom, det var jättegott!

Lördag: Idag åkte vi till stan! Det skulle vara julmarknader där eftersom att det är första advent idag, så vi skulle blanda det med affärer. Jag ville in på Monki, eftersom att det inte finns här, bara i Karlstad som annars är närmast. Jag älskar deras kläder, hur de kombinerar färger och hur plaggen ser ut. Jag hittade två toppar där med markerade axlar, skitsnygga! Jag hade även tur, för det var 50% rabatt på dem, så jag köpte båda två till priset av en. Vi var inne i varuhuset PUB också, och där på MQ köpte jag en tröja! Den var randig och hade en jättefin färg som jag fastnade för på en gång! Jag hade inte tänkt gå in där först, men brorsan gick in så då passade jag på också. Bra det!

När butikerna var avverkade gick vi på julmarknaderna! Vi var vid Kungsträdgården och där hade de lite olika stånd och så, men det var inte så mycket som vi trodde. De hade lite vid plattan också så där var vi också och tittade! Det finaste och det som var roligaste att se, var NK:s julskyltning! De hade jättemycket ljus och det var jättefint, det gav julkänslor! De hade jättefina skyltfönster också, det lilla jag såg, vill säga. Det var massor med folk där, stora klungor så det gick inte alls att se! Det var många barn där också och de verkade tycka om det. Kul med en sån tradition att växa upp till!

Söndag: Idag åkte vi hem ganska tidigt ifrån Stockholm. Klockan var väl runt 11.30 när vi åkte. Vi ville iväg ganska tidigt för i vanliga fall brukar vi gå på Täby Centrum på söndagarna, men jag har så ont i fötterna och jag vill inte att jag ska ha så ont att jag inte kan gå till skolan imorgon. Så vi hoppade det och åkte istället till Fellingsbro där Malin, Adde och Lowe bor! Vi stannade över en fika och lekte med Lowe. Nu står han upp vid en bordskant om man håller i honom och han sitter alldeles själv. När vi skulle åka ville han ta tag i mitt hår och komma till min famn, så söt! Det dröjer ungefär en vecka så får jag se honom igen, =)

Ja, det här var vad vi hann med den här gången i Stockholm! Vi har haft det hur kul och bra som helst!
Tråkigt att vi måste åka hem och inte kan vara borta längre, men så är det ju. Mikael och Sonja ska ju snart åka utomlands, avis är jag! Jag hoppas att de får det jättebra där borta, nu när vi inte får se dem över jul.

Ikväll blir det att ta det lugnt, är trött efter helgen. Det är ju första advent också så det blir att tända första ljuset! Vi satte upp julstjärnor och adventsljusstakar innan vi åkte, så det är julpyntat här med! =)

Hoppas att ni har haft en jättebra helg allesammans! Imorgon kommer del två, där jag visar vad jag köpte i Stockholm!

Julskyltningen vid NK.










Julmarknad på Plattan


Kommentarer
Postat av: Emma

åh älskar julskyltningen:)

2009-11-29 @ 21:05:36
URL: http://emmichs.blogg.se/
Postat av: L i n n e a s b l o g g ♥

Mysiga bilder, det är så fint inne i stan nu!



Svar: haha jag börjar kl 10.00 med och jag gick upp kl 06.15! men jag tycker det är skönt :)

2009-11-30 @ 08:59:48
URL: http://linnealindblad.blogg.se/
Postat av: Daja

så härligt =)

2009-11-30 @ 13:21:44
URL: http://daja.blogg.se/
Postat av: mina

God eftermiddag gumman..Härliga bilder med julmarknad..Orkade inte gå på den i går efter allt man fick fixa inför familje träffen.Ha en skön måndag.kram

2009-11-30 @ 13:51:28
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Anonym

gåre bra då?

2009-11-30 @ 14:05:06
URL: http://eweman.blogg.se/
Postat av: LIENE

sv: jag älskar att gå på stan där ute:D i gallerior har jag inte ens varit in i, förutom en där dom också har bio längst upp.

2009-11-30 @ 16:41:22
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: Z A N D R A :)

sv: härligt! :)

jo, det är bra.

Vad gör du då?

2009-11-30 @ 17:29:27
URL: http://decevven.blogg.se/
Postat av: angelica - musiken är mitt liv

ingen fara! :)

2009-11-30 @ 18:09:11
URL: http://angelicahg.blogg.se/
Postat av: Jenny

Där vart det rejält pyntat:)

2009-12-04 @ 23:30:14
URL: http://jennza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0