Promenad i höstmörkret

Dagens ordspråk: Den månad som börjar på en söndag har alltid minst en fredag den trettonde.

Hallå!

Allt bra med er denna dag, trots att det är fredag den trettonde? Har ni drabbats av någon otur?
Jag är inte särskillt skrockfull av mig och jag har klarat mig från olycksamheter hela dagen, än så länge i alla fall!

Har haft en kort dag i skolan idag, om man bara ser på den tiden jag har varit där. Hade först historia och vi slutade innan kl 09.00 och efter det hade jag hål till kl 12.30. Jag åkte hem då istället för att sitta i skolan och uggla, och åkte sen tillbaka för en 45-minuters lektion. Det kändes inte så roligt, måste jag medge men jag åkte dit i alla fall trots att det kändes lite surt. Men hade jag inte gjort det hade jag genast drabbats av dåligt samvete, så väl känner jag mig själv!

Årets skolkatalog damp ner i brevlådan idag! Jag har samlat på dem ända sen jag gick i 6-årsverksamheten och har inte missat en enda, jag har varit med på alla kort. Årets upplaga var lite mindre och i färg, alltid trevligare då! Jag har jättesvårt att le på kort för jag tycker det ser så onaturligt ut, om jag inte får ta dem själv, vill säga. Men i år bjöd jag på ett litet leende i alla fall, dock inte med tänder. Nu har jag hela min skoltid samlad i de katalogerna, för någon mer lär det aldrig bli, tror inte man gör det på universiteten.

Var ute på en promenad i kylan förut också! Det har ju blivit så mörkt nu och då jag slutar skolan om dagarna är det ju nattsvart ute, och då vill jag inte så gärna cykla i trafiken. Var i alla fall jätteskönt att gå, vet inte hur långt, men att det var uppfriskande, roligt och bra är det viktigaste!



Har ni samlat på alla skolkatalogerna som ni har fått genom åren?


Kommentarer
Postat av: Maria

Vad roligt med skolkataloger! Det görs inga såna här där jag bor. Rätt tråkigt, man vill ju gärna se hur andra blev ju! :/



sv: Jaa, snart snart är det december! :D December är nog min favoritmånad, även om jag gillar sommaren mer än vintern så där i allmänhet.



TVn går verkligen bort om man har migrän. Den gör snarare bara så att migränen blir värre med allt sitt flimrande.



Jodå, än så länge i alla fall. ;)

2009-11-14 @ 12:37:07
URL: http://various.blogg.se/
Postat av: Hilda

Så klart, det är så kul att ha kvar gamala bilder. Jag fick en känsla av att du har gått/går i en skola i karlskoga :D

2009-11-14 @ 15:59:27
URL: http://hiildas.webblogg.se/
Postat av: Kirch

Tja, allt bra med dig idag? :)

2009-11-14 @ 18:14:36
URL: http://kirch.bubbleroom.se
Postat av: Matilda

ja absolut :D



jag ahr massa gamla skolkataloger ;) <3



det är så mysigt att sitta och kolla i dom senare :D <3

2009-11-14 @ 19:57:27
URL: http://tildabj.blogg.se/
Postat av: vesna.blogg.se

tack söt =)

2009-11-14 @ 20:16:19
URL: http://vesna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0