Älskar fredagar

Dagens ordspråk: Bästa sättet att hålla sitt ord är att aldrig ge det. - Napoleon

Hallå!

Tänk att det redan har gått en vecka nu efter höstlovet. Jag tycker att det har gått ovanligt fort, även fast veckorna aldrig brukar gå särskillt sakta. Fort eller ej, det är skönt med fredag och helg!

Jag tog ju vaccinet mot svininfluensan igår och jag kunde inte sova på det sidan inatt för jag var lite öm.
Har varit det idag med, men annars hade jag inga biverkningar av den, tills nu på kvällen ungefär. Kände mig lite varm förut och kollade om jag hade feber, men den visade bara på febergränsen typ. Jag brukar ha någonstans på 36 i vanliga fall och när jag har 37,5, som nu, känner jag att det är lite skillnad, hehe. Jag vet ju vad det beror på som sagt och det är ju inget farligt! Som jag sa igår har jag ju tagit influensavaccin två år tidigare, och jag har aldrig varit sjuk förut och det har varit väldigt mycket snack om vaccinet det här året. Jag tog det för att jag fick min värk som 11-åring efter en influensa och jag är glad om jag slipper bli sjuk, eftersom att jag redan har värk och får mer ont vid bara en förkylning. Jag skrev en debattartikel om svininfluensavaccinet i skolan för ett tag sedan, om för och nackdelar och så. Jag tycker att det är upp till var och en ifall man vill ta det eller inte, men för och nackdelar finns det ju med allt. Hoppas att vi håller och friska och krya i alla fall!

En rolig sak som i alla fall piggar upp mig här i höstmörkret och bland alla virus som går, är att jag ska till Stockholm den sista helgen i november! Vi ska dit till min bror Mikael och hans sambo Sonja som bor där. Det ska bli jätteroligt att träffa dem och vi kommer hitta på mycket kul! Inte helt fel med shopping i en storsstad! Mest längtar jag nog till Monki måste jag säga, finns inte på flera mils avstånd här. Eller okej, i Karlstad, men det är en bit bort.

Ha nu en jättebra fredagskväll så hörs vi mera imorgon!

Kommentarer
Postat av: SANNA SANNA SANNA

Hej sötan! :) allt bra med dej? :]

KRAM

2009-11-06 @ 23:53:30
URL: http://sannaakarin.blogg.se/
Postat av: SveaJ

sv: Jo exakt. Tyvärr var de ganska många som floppade trots allt..

2009-11-07 @ 09:30:35
URL: http://sveaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0