Genrepet igår gick kanon, idag är den premiär av showen!

Dagens ordspråk: Människor kan indelas i två grupper, en som går före och uträttar något och en som kommer efter och kritiserar.

Godmorgon!

Det var tur att jag slänge iväg ett inlägg igår på morgonen innan jag skulle iväg på rep, för när jag kom hem var jag helt slut! Vi kom till Folkets Hus vid kl 13.00 där vi först hade en samling och pratade igenom lite saker. Där kom det bland annat fram att vi skulle ha våra scenkläder på oss på genrepet som vi skulle ha på kvällen, vilket jag inte visste om förrän dem hade sagt det! Det blev bara att ringa mamma igen så att hon fick komma med mina kläder. Efter samlingen körde vi igenom alla låtar men bara början av dem, för vi skulle öva på att komma på och av scenen snabbt. När det var avklarat hade vi hål en stund. Då kom orkestern och övade deras låtar som de ska köra på showen och efter det var det dags för genrep!

På genrepet hade vi bjudit in frisörerna som ska styla oss innan showena, men det var inte bara de som kom. Det var massor med folk där! Det var andra gymnasieelever som hade fått reda på att vi skulle ha genrep så de kom och tittade också. Det var roligt, det fick det hela att kännas mer "på riktigt". Jag trodde att jag skulle vara jättenervös men det var jag inte! Allting gick superbra, mycket bättre än vad jag trodde att det skulle göra. Jag åkte hem sen när jag hade kört mina låtar, då var klockan runt 20.00 ungefär. Jag sa till lärarna att jag gick hem för jag behövde verkligen vila för att jag ska orka med ala showerna nu. Det gick bra för dem såklart för de vet ju om det. Kändes som om det hade blivit en lång dag för att vi började vid kl 13.00 och slutade runt 20.00. Eller jag slutade då, de andra kanske höll på till 21.00-21.30 eller så.

Idag vid kl 13.00 är det skolkonsert för 9:orna här i stan. Jag kommer ihåg själv när jag gick i 9:an och fick se restaurangshowen, jag tyckte att det var skitbra och det såg ut som att de som stod på scenen hade det så roligt! Nu vet jag med all säkerhet att de hade roligt, eftersom att jag nu står det själv och ska göra samma sak. Inte trodde jag i 9:an att jag själv skulle stå där en dag och spela, men det gör jag nu!
Efter skolkonserten får vi nog åka hem en stund innan det är dags för den riktiga showen som är på kvällen! Jag hoppas att jag inte kommer bli så där farligt nervös. Jag tror inte det, jag tror att jag kommer tycka att det är skitkul istället!
Jag ska i alla fall passa på att dricka mycket idag så att jag inte får ont i huvudet. Det kan förstöra en hel föreställning. Inte roligt att spela med migrän, så det ska jag inte lyckas få!
Igår på genrepet så satt jag precis granne med rökmaskinen. Jag såg inte att den var där först, förrän jag såg och kände röken överallt. Men sen när jag väl visste att den var där var det bara att gilla läget, värre hade det ju kunnat va!

Jag vet inte om jag kommer hinna skriva något mer senare idag, men om jag hinner så gör jag det!
Det blir nog kanske lite mer tid till att skriva imorgon, hoppas det i alla fall!
Ni får ha det så bra så hörs vi antingen senare eller imorgon!
Önska mig lycka till!


Först skolkonsert vid kl 13.00. Vid 19.00 är det show på
riktigt!

Kommentarer
Postat av: korven

Hur orkade du spela med migrän?! omg..



sv: Tack så jättemkt! :D

2009-03-12 @ 11:29:18
URL: http://enlitenkorv.blogg.se/
Postat av: Nakenhunden

Min helg var skön, snart helg igen ju!! :)

Haft en bra vecka??

Kramar

2009-03-12 @ 14:25:37
URL: http://nakenhunden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0