Stan, städning och promenad

Dagens ordspråk: Städa bör man, annars dör man. Städar gör man, ändå dör man.

Heej!

Jag hade tänkt att blogga mycket tidigare idag, faktiskt redan på eftermiddagen, men det hann jag inte. Anledningen till det var att min syster Malin och hennes bebis Lowe kom hit! De kom hit någon gång efter klockan tre, för de ska nämligen sova över hos oss idag! Malins pojkvän Adde, skulle vara med sin bror idag och kolla på bilar bland annat, så då tänkte de att de kunde komma hit, och det tyckte vi blev jättekul!

Innan de kom så var jag och mamma på stan på förmiddagen. Vi skulle leta efter ett par korta leggins åt mig, för det kan nog vara bra att ha några mer när vi ska till Turkiet. Men det skulle vi ju inte tro att vi kunde hitta, det fanns bara långa!
Då fick det väl vara, tills vi kom hem. Då gick jag in och köpte ett par på Gina tricots hemsida istället, smidigt och enkelt och kommer om några dagar! Efter det var det så fint väder här hemma så jag gick ut och solade en stund, jätteskönt var det! Jag tänkte att jag skulle vara lite effektiv också och städa mitt rum. När man inte ens kommer ihåg när man städade sist, då är det illa, haha! Nejdå, men jag hann inte så mycket för då kom syrran. Jag får fortsätta imorgon!

Jag fick även mitt H&M paket idag med min nya bikinibh som jag skulle ha i retur. Vi tog oss en promenad med barnvagnen till vårt utlämningsställe och till affären. När vi hade handlat det vi skulle gick vi dit, men då kom jag på att jag hade glömt mobilen hemma där numret stod som jag behövde för att hämta ut det. Inte gick det att bara visa leg heller, de kunde inte ta ut det. Jag får väl hämta det imorgon istället! Var skönt att komma ut och ta en promenad i alla fall. Det blev varmt att gå i värmen, men det är bra träning inför Turkiet där vi kommer få gå i den dubbla värmen, haha!

Nej, nu ska jag gå ner till de andra. Ikväll ska vi äta jordgubbar! Synd att Lowe är för liten för att äta det. Men han kommer nog garanterat gilla det när han blev större!

Ha det så bra nu alla! =)

Kommentarer
Postat av: Maria

svar: Egentligen är Photoshop inte så svårt när man lärt sig grunderna. Sedan upptäcker man nya saker man kan göra hela tiden, och så finns det en massa guider på nätet.



Ja, skolsystemet här är faktiskt riktigt bra för då kan man skippa ämnena man inte gillar och bara läsa det som man är bra på. Man ska bara se till att läsa ett visst antal kurser och skriva studenten i ett visst antal ämnen (men vissa av dem är också obligatoriska) innan man gått ut gymnasiet, men man får välja hur man vill.



Oj vilka stora skillnader det verkar vara mellan Finland och Sverige! Här är frisör, bygg och sånt sådana utbildningar som de som inte har så jättebra betyg brukar satsa på eftersom det mest kräver att man ska vara bra på själva yrket och inte teoretiska studier.



Sedan verkar det ju vara jättestora skillnader mellan lågstadierna också. Vi får t.ex. riktiga betyg (med vitsord från 4-10) redan i fyran.

2009-07-13 @ 20:37:20
URL: http://various.blogg.se/
Postat av: Erica

Mm.. jordgubbar.. :)

2009-07-14 @ 12:31:22
URL: http://faithhopelove.blogg.se/
Postat av: J O S E F I N E

Gina tricot har korta leggins :D

2009-07-14 @ 19:11:22
URL: http://jjossues.blogg.se/
Postat av: carro

svar:godkväll:)

2009-07-14 @ 19:31:29
URL: http://carolineamandaanette.blogg.se/
Postat av: E

jordgubbar är muums,



jag måste också säga att jag beundrar dig och din blogg, du skriver så otroligt bra! :)

2009-07-14 @ 19:41:32
URL: http://eeelinida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0