Nu har jag sett Harry Potter och Halvblodsprinsen!

Dagens ordspråk: Rör aldrig till ett enstaka misstag med ett definitivt misstag.

Usch, idag bara regnar och regnar det och är riktigt grått och trist ute. Vårt plommonträd som vi har på gården, ena grenen från trädet har gått sönder idag. Jag såg att torkvindan hängde snett ifrån fönstret och sen såg jag att hälften av grenen låg på marken. Det beror nog dels på att det har regnat så mycket och på att det hänger jättemycket omogna körsbärsplommon på det. En sak som är väldigt konstigt är att vi har tänkt att såga ner det nu till veckan, haha. Nu hjälpte trädet till lite själv.

Idag på förmiddagen slingade jag mitt hår igen, för utväxten hade börjat breda ut sig. Resultatet blev jättebra och nu är den ljusare igen! Mitt hår kommer alldeles säkert bli ännu ljusare inom två veckor, för om exakt en vecka åker vi ju till Turkiet! Åh, det ska bli så härligt! Jag har redan fått resfeber men jag förstår nog inte riktigt att vi verkligen ska åka igen heller, eftersom att det var så många år sedan jag var utomlands. I veckan blir det att börja packa, växla pengar och göra allting i ordning. Om en vecka sitter jag på planet från Landvetter till Side i Turkiet!

Träffat min systerson Lowe, har jag gjort idag också! Malin och Adde var här idag igen innan de ska åka tillbaka till Fellingsbro igen. Vi har ju redan träffat Lowe två gånger den här veckan, men det känns som om det var en evighet sen i måndags. Han var lika söt och go som vanligt! Börjat dregla har han gjort och han skrattar jättemycket om man leker och busar med honom. Han är snart 10 veckor, vad tiden går fort! Jag kommer ihåg när han var nyfödd, då hade jag knappt hållt i en bebis, hihi.

Igår var jag på bio och såg Harry Potter och Halvblodsprinsen med Ida! Det var nästan fullsatt där inne, trots att premiären var i onsdags. Jag hade ju läst boken innan och var väldigt nyfiken på hur de hade filmatiserat den, om de hade fått med allting som var med i boken. Jag tycker att filmen var jättebra! Den var mycket bättre än vad jag hade förväntat mig att den skulle vara. Den innehöll mycket kärlek, spänning och komik och den blev aldrig långtråkig. Jag hade ju en fribiljett som jag hade fått från Barn och Ungdomshabiliteringen, så jag slapp betala 100 spenn för att se filmen, vilket inte alls var dumt, haha :D Det som slog mig sen när jag kom hem var, att vad dyrt det är att gå på bio egentligen. Klart att den tanken har slått mig förut, men det har verkligen blivit dyrare med åren. Jag hade en gammal biobiljett kvar från när den första Harry Potter filmen gick, De vises sten. Då kostade bion bara 65 kr, (de hade höjt en tia från det vanliga priset annars, för jag hade en annan biljett med) och nu kostar det att se filmen 100kr. Hur det kommer sig att jag har sparat gamla biobiljetter vet jag inte, haha! Men i syftet att jämföra biobiljetter var det bra, ;)



Den översta biljetten är från Harry Potter och De vises sten. Då kostade det bara 65kr att gå på bion. Igår kostade Harry Potter och Halvblodsprinsen 100kr. Bionostalgi, :D haha!

Kommentarer
Postat av: Erika

Jag fick betala 110 spänn för att se den :P



sv: okej, trevligt :D

2009-07-19 @ 21:22:47
URL: http://icanpikan.blogg.se/
Postat av: Maria

7,90€ kostade det att gå på bio för mig idag, på Ice Age 3. Tror att Potter är dyrare också.

Nog är det dyrt att gå på bio alltid! Men man ju det inte så ofta ändå.



svar: Skulle man få 200 kommentarer på varje inlägg skulle det nog kännas rätt konstigt. Man skulle bli tvungen att prioritera vilka man väljer att svara på, om man svarar alls vill säga. Fast då skulle man ju inte blogga för skojs skull längre.



Samma här, jag är nog för feg för att våga göra det. En sommar skulle man kanske kunna åka på språkresa, men ett helt år i ett annat land blir nog för mycket. Jag trivs bra här hemma, haha. :)

2009-07-19 @ 22:48:20
URL: http://various.blogg.se/
Postat av: Malin-Hockeyfruga

just de ja, åh vill oxå se den:) du verkar haft en härlig helg:) haha ja här har regnat hela helgen :/ hehe!

2009-07-19 @ 23:39:18
URL: http://mysunshinestory.blogg.ses
Postat av: J O S E F I N E

Sv; Mjo, precis :D Snabb leverans är ju toppen :)

Jag köpte en snygg stickadtröja från Gina idag ;D

KRAM

2009-07-20 @ 01:34:30
URL: http://jjossues.blogg.se/
Postat av: carro

svar:Var Harry Potter bra :)?

2009-07-20 @ 10:34:58
URL: http://carolineamandaanette.blogg.se/
Postat av: Maria - f a s h i o n s t a r s ☆

vill också se filmen =)

2009-07-20 @ 10:51:58
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: Erica

Oj, bion har verkligen blivit dyrare... :/

2009-07-20 @ 12:24:58
URL: http://faithhopelove.blogg.se/
Postat av: THERÉSE

sv: yes det ska jag! :)

2009-07-20 @ 16:41:41
URL: http://tettelush.blogg.se/
Postat av: Deniesé

sv: Ja det är ju alltid så tyvärr...

va tyckte du om filmen nu då?

hur har du haft det i helgen då?

Kram :)

2009-07-20 @ 18:33:28
URL: http://liketolive.blogg.se/
Postat av: Deniesé

sv: haha ja, för det är ju inte direkt varje dag man få :) Tack så mycket sötnos! :)



Åh men va härligt att du tyckte så om filmen! :D Det är ju positivt!



Låter härligt ! Jag har varit i sthlm på jazzfestivalen & sen firat mig :)

Kram

2009-07-20 @ 19:17:53
URL: http://liketolive.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0