Jag minns 2008, som om det vore igår...



Jag minns 2008, som att det vore igår...
 ;)



Heej allihopa, och gott nytt år!
Nu är det nytt år igen, 2009!

Jag tror att det här året kommer bli lika bra som det förra året var, men vem vet, kanske blir det här året mycket bättre?
Förra året, 2008, hade jag mitt första sommarjobb. Jag sökte ett jobb som jordgubbsförsäljare, och jag väntade länge och väl tills jag fick ett telefonsamtal där jag fick höra att jag fick jobbet! Även fast det var jobbigt att gå upp tidigt på mornarna, eller att gå till jobbet på eftermiddagen, så var det faktiskt riktigt roligt! Jag träffade så mycket folk och det var roligt! Och jag blev en erfarenhet rikare!

Förra året i augusti, tog jag mod till mig och startade den här bloggen som handlar om mig och mitt handikapp! Det var något som jag aldrig i min vildaste fantasi trodde att jag skulle göra för några år sedan. Då kändes det jättekonstigt, inte alls lika självklart som det känns nu! Nu har jag chansen att hjälpa andra handikappade som är i samma situation som jag, som vill veta om hur andra har det och att de inte är ensamma om att vara unga och handikappade. Något som jag själv kanske hade velat haft förut, om jag tänker tillbaka, men nu är det jag själv som kan hjälpa andra och det känns så otroligt bra! Och jag hjälper mig själv lika mycket! Jag har börjat tänka mer på mitt handikapp, jag har fått bättre självförtroende eftersom att jag nu har tagit steget till att skriva om mitt handikapp. Det är något som gör mig så otroligt stolt över mig själv, och det kan ingen ta ifrån mig någonsin, det kan jag lova er!

Jag vann ju även en uppsatstävling förra året där jag fick ett pris på 1000kr och svenska akademins ordlista för att min uppsats var en av de bästa bland 10 utvalda, från gymnasieskolorna här i Karlskoga.
Eftersom att jag alltid har gillat att skriva, så uppmuntrade det ju mig till att skriva ännu mer!

Det är mycket som hände förra året, och det här är några händelser men som jag tycker är bra!


Nu får ni ha en fortsatt bra dag på det nya året! så hörs vi imorron! =)

Kommentarer
Postat av: Mindy

HA en skön kväll..

2009-01-01 @ 19:55:23
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Liene

sv: tack:)

2009-01-02 @ 10:30:32
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: Marielle

Vad roligt att du vill vara med och tävla! :-) Kika in senare ikväll för att se vem som vunnit! Kram

2009-01-02 @ 15:58:50
URL: http://marielletorgersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0