Mycket att göra


Heej där!

Igår blev det inget bloggande, och det berodde på att jag hade så mycket att göra igår! Jag pluggade, gjorde läxor och spelade klarinett. Jag kom på att jag inte hade bloggat igår, när jag skulle gå och lägga mig. Var lite sent på tänkt då, och därför blev det inget inlägg. Men det tar jag igen idag istället!

I vanliga fall på torsdagar, så börjar jag ju kl 10.20 och har en lång och skön sovmorron, som jag gärna inte vill byta bort mot någonting annat. Men idag blev jag tvungen att göra det i alla fall, fast det var motvilligt kan jag försäkra er om!
Men vi började kl 08.00 idag, och det var för att vi skulle gå till olika klassrum och lyssna på vilka inviduella val som vi kan välja i trean, som jag berättade om tidigare i veckan. Det var lika bra att komma vid kl 08.00, för annars hade nog lärarna blivit sura. Så vi var där, och jag och några kompisar gick till ganska många klassrum och lyssnade på de olika valen! Bland annat var det naturkunskap B, affärsjuridik och rättskunskap, globalkunskap, svenska C och till lite andra ställen.
Jag var ju inne på blandannat affärsjuridik och rättskunskap innan, och när jag fick höra om det så blev jag faktiskt mer intresserad. Rättskunskap handlar om vilka rättigheter man har som privatperson, och affärsjuridik om konsumentlagar o.sv. Läraren sa att det var ett pluggämne, men det passar mig bra! Så det blir nog att jag väljer det, kanske. Men vi läser även 100p till, så jag är inne på att läsa svenska C också. Och eftersom att det bara är en 50p kurs också, så funderar jag på att läsa filosifi B med! Jag pratade med min filosofilärare om det, och hon berättade lite om den kursen, och jag tycker att den verkade jätteintressant! Hon sa också att även om man inte har läst Filosofi A, så skulle man egentligen kunna hoppa direkt till B-kursen ändå. MEN, det är lättare att få bra betyg om man har läst A-kursen först. Så jag tror att det kommer bli superbra!

Nu snart ska jag gå ner och kolla på TV. Det är inte så mycket bra vid kl 20.00, men jag ska i alla fall se Antikrundan som går vid 20.00 på SVT1!  Där kommer folk med olika föremål som de får veta mer om. Ibland är det intressant, och ibland inte. Men det kan vara lite intressant, för endel saker som man köper på loppis kan ju faktiskt vara bra! Det är ju samma sak som att köpa kläder på seccond-hand. Där kan du köpa snygga kläder, som ingen annan har!
Och den största anledningen till att jag ska se antikrundan idag, är för att programet är från Karlskoga, där jag bor! De var här i slutet av sommaren förra året, och idag ska det sändas. Ska bli roligt att se. Kanske dyker det upp någon som man känner igen, haha!

Ha det så bra nu allihopa! Så hörs vi imorron!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0