Måndag igen


Hallå där!

Nu är det måndag igen, förstår inte vart dagarna tar vägen. Men på ett sätt är det skönt också, för då går det snabbare till våren och sommaren, årets skönaste årstider! Och dessutom, det går fortare till min 18-årsdag! Igår var det bara 2 månader kvar. Det går undan nu, =)

När jag kom till skolan idag, så trodde jag att det skulle bli en hel del inställda lektioner den här veckan. Det hade jag också rätt i, för det blev det! Bara det att det inte riktigt blev som vi i klassen trodde, men det blev bra i alla fall!
Idag slutade vi vid kl 14.15, vilket var jätteskönt! Det var för att vi inte hade någon kör, och för att våran engelska var inställd. Vi gick en hemuppgift att göra istället för att ha lektion, och den var jag så duktig och gjorde igår redan, så jag skulle slippa det idag! Så nu när jag har varit hemma, så har jag kopplat av och vilat istället. Imorron slutar vi också tidigare, för vi har inga musiklektioner imorron, för våra musiklärare är på kurs! Det betyder att imorron slutar vi vid kl 13.20! Det känns så skönt att sluta tidigare, det är verkligen inte dumt. Och sen kom ändringen på onsdagen, som vi i klassen trodde skulle se annorlundare ut. Vi trodde att vi inte skulle ha någon ljudteknik, för att musiklärarna fortfarande är på kurs, och att vi skulle få ha längre sovmorron då istället. Tyvärr blev det inte så, för idag fick vi reda på att vi skulle ha den lektionen i alla fall, och göra klart våran uppgift som vi har. Känns väl lite surt, eftersom att jag skulle ha fått sovmorron till 11.15 då, men det är inget att göra åt! Jag får se det från den ljusa sidan, att då blir jag kanske klar med min uppgift och får jobba med någonting annat nästa gång! Det löser sig, det är onsdagens bekymmer.

Temadagar var det inte den här veckan heller, det kanske är nästa vecka eller någonting sånt. Jag vet inte, det blir nog bra. Jag är fullt övertygad om att den här skolveckan kommer att gå fort ändå!


Och eftersom att det är måndag idag, så kom min favorittidning Sofis Mode ut! Jag tycker att det är en så bra tidning, för där finns det med nya kläder för veckan, och det är alltid roligt att se och läsa om! Står en massa annat om kändisar också, och tips om olika saker. Den tidningen blir det att läsa ikväll!


Läser ni Sofis Mode? Om ni gör det, vad tycker ni i så fall om den?
Kommer ni förresten ihår när Sofis Mode gick på TV, för några år sedan?



Sofis Mode, en av mina favorittidningar!

Kommentarer
Postat av: ida

va bra :) det är bra med dig förutom att jag är sjuk :/

2009-01-19 @ 19:35:54
URL: http://iidak.blogg.se/
Postat av: Mimmi

svar: ja, typ. Stockholm har egentligen lov vecka 9, men min skola är uppdelad på ett annat sätt som du kan läsa längre ner och därför har jag lov nu istället för vecka 9 :)

Aha, okej. :)

2009-01-19 @ 20:27:07
URL: http://bubbelsnubbel.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag brukar se programmet:) iaf förut när det gick.

2009-01-19 @ 22:43:02
Postat av: Liene

jag brukar se programmet:) iaf förut när det gick.

2009-01-19 @ 22:43:12
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: Solli

köper tyvärr inte aftonbladet..men jag kommer ihåg när sofis mode gick på tv! de var bra!



kram!s

2009-01-19 @ 23:05:58
URL: http://sollis.blogg.se/
Postat av: JOANNA

sv: jag läser religion just nu:)

åh gillar också sofismode.

god morgon:)

2009-01-20 @ 06:20:24
URL: http://byjoanna.blogg.se/
Postat av: LIFE BY Marielle

Den läste jag på frisörlektionen idag höhö:)



Hoppas din dag varit bra? Äntligen hade jag en kort dag.. men imorgon så är engelskan och svenskan inställda så har bara en lektion det är ännu bättre:) huhu kram

2009-01-20 @ 14:04:23
URL: http://mariellem.blogg.se/
Postat av: Angelica

ja det är första gången jag ska göra provet och jag vill komma in på det här resultatet såp jag ska verkligen göra mitt bästa !

2009-01-20 @ 15:06:14
URL: http://angelicajarleros.blogg.se/
Postat av: Gynning

Ja det förstår jag. Ha en bra kväll!

2009-01-20 @ 18:52:06
URL: http://frokengynning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0