Studentum



Då var det torsdag igen, då!

Idag har det varit en vanlig skoldag, utan något roligt tema och lektioner som vi inte brukar ha. Men det har sina fördelar det också. Som jag säkert förut har nämt, det finns fördelar och nackdelar med allting!

Idag på svenskan kom syon till våran klass, för vi skulle få valblanketter till de inviduellavalen som vi ska välja till trean! Jag har bestämt mig vad jag ska välja nu, och det blir de här 50 poängskurserna:

*Rättskunskap
*Affärsjuridik
*Svenska C
*Filosofi B


Och om jag inte skulle få mina förstahandsval, så kommer jag att välja Naturkunskap B och Historia B som båda är 200 poängskurser! Givetvis vill jag ha mina förstahandsval, men om jag inte får dem så tror jag inte att andrahandsvalen skulle sitta så himlans fel dem heller!

Jag passade även på att fråga syon vad det var för intagningspoäng på socionomlinjen (när jag frågade i 9:an var det ungefär 16) och hon svarade 17. Men vi gick in på hemsidan studentum, där det visade sig att på Socionomlinjen med inriktning på åldrande och funktionshinder, hade 13.30 poäng! Och om det bara var på Socionomlinjen, så var det 15.64 poäng! Det känns bra att kunna gå in på den sidan och veta hur mycket poäng som krävs. 15 poäng är i alla fall VG rakt igenom! Hon visade mig även att man kan gå in på studenum och räkna ut hur många poäng man har! Men eftersom att jag bara går i 2:an så kan jag bara skriva in de betyg som jag redan har, och de betygen som jag tror att jag kommer få i ämnena. Ett smidigt och enkelt sätt att ta reda det på!

Och om ni också vill gå in där, så är hemsidan denna : www.studentum.se !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0