Skoldagen började med hål


Heejsan!

Idag började jag skolan redan vid kl 08.00, men när jag kom dit så insåg jag att jag hade kunnat fått ha sovmorron ända till 10.20! Hade jag vetat det innan så hade jag varit jätteglad, men nu blev det ju inte så. Men det gick bra ändå!
Anledningen till detta var att våran första lektion som var filosofi, var inställd. Våran lärare som redan var förkyld i torsdags, hade blivit sjuk. Istället för att ha vanlig lektion fick vi läsa första kapitlet i boken. När vi hade gjort det, fick vi gå.
Sen när nästa lektion skulle börja, som var klassråd, så fick vi veta att våran klassföreståndare hade blivit tvungen att åka iväg lite hastigt. Så den lektionen var också inställd. Men det var ju inget vi visste i förväg, men vi fick lite kompensation för det sen, fast det visste vi inte då!
Men vi körde på fram tills lunch, och efter det fick vi reda på att våran sista lektion på måndagar som är kör var inställd, och då fick vi sluta tidigare istället! Det kändes mycket skönare att få reda på att vi skulle få sluta tidigare istället för att ha ännu mer hål. Så vid 15.15 var det bara att gå hem, och snacka om att det var skönt! I vanliga fall hade vi fått sluta 16.35, så det var ett roligt besked!

Nu när jag kom hem från skolan så vilade jag en stund. Efter det spelade jag lite klarinett och gjorde en läxa som vi fick i engelska, och nu sitter jag här vid datorn! Ikväll blir det att titta på TV och läsa Sofis Mode som kommer ut varje måndag med aftonbladet! Den tidningen är jättebra, och piggar alltid upp på regninga och blåsiga måndagar som denna!
Ni får ha det så bra alla läsare, så hörs vi imorron!

Kommentarer
Postat av: ✿Linda H ✿

haha.. så underbart det var med hål på morgonar och eftermiddagar.

dock jobbigt med 3h mitt på dagen!!!

2009-01-12 @ 20:03:30
URL: http://hogsta.blogg.se/
Postat av: Fanny

Svar. Nä egentligen inte jag heller men Björn Gustafsson och Johan Glans är ju med så det kan bli hur kul som helst!

2009-01-12 @ 20:13:03
URL: http://fanzo.blogg.se/
Postat av: Mimmi

svar: får hoppas på det bästa :) yes, jag har prov i matte b på torsdag :)

2009-01-12 @ 22:06:00
URL: http://bubbelsnubbel.blogg.se/
Postat av: Angelica

ja det är faktiskt sant

2009-01-12 @ 23:56:09
URL: http://angelicajarleros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0