Rolig dag i Örebro

Heejsan!

Vilken rolig dag det har varit idag!
Vi har varit i Örebro nästan hela dagen, kom hem för en stunds sen. Så därför har jag inte hunnit blogga tidigare, och mitt "speciella" inlägg kommer alldeles strax att komma, jag ska bara berätta om våran dag i Örebro först!

Vi var på ganska många olika ställen i Örebro, allt från Rusta till Ö&B och Lågprismagasinet och lite andra ställen! När vi hade varit där, så åkte vi vidare till Marieberg! På Marieberg har de ju hållt på och byggt om ganska mycket, och det är väl inte riktigt klart än. Men det är mycket finare och fräschare, och de har fått många nya butiker också! Varje gång man kommer dit så är det någonting nytt som har kommit dit, roligt! Och än har inte alla butiker kommit, det är fler påväg tror jag. Det ska bli 110 butiker och caféer när det är klart, så det kommer nog bli jättebra! Vi var inne i jättemånga affärer, och eftersom att jag hade fått presentkort på MQ så gick vi in dit och tittade! De hade jättemycket rea där, från 50%-70%! Men det jag fastnade för var en svart lång kofta från märket Zoul! Jag tyckte att den var jättefin, och det var halva priset på den också. När vi kom fram till kassan så sa hon att alla i personalen hade köpt den koftan, för att de tyckte att den var så snygg! Hon tyckte att det var lite surt att det var halva priset på den nu, när hon själv köpte den för fullpris. Men så är det när man inte väntar, som hon sa! Men det blev lite fel i kassan, för det gick in fel pris på tröjan, som vi märkte efteråt! Den blev dyrare, och vi gick tillbaka och kollade på de andra tröjorna och jämförde. Då visade det sig att det stod olika pris på tröjorna, fast det var likadana! En var dyrare, och en billigare. Men vi gick tillbaka och sa att det hade blivit fel, och då fick vi de pengarna som skillde tillbaka. Den lönar sig att välja "rätt" tröja! ;)

Efter MQ så gick vi in i väskaffären Pragt Design! Jag har länge letat efter en liten väska med lång axelrem! Jag tycker att såna väskor både är fina, och praktiska! För mig är det vädligt praktiskt, för det blir lätt tungt att bära en stor väska och det orkar inte jag med värken. Och inne på Pragt Design hittade jag en jättefin väska, och det var den enda som fanns kvar också! Den var svart i skinn och var mycket finare än andra såna väskor som jag har tittat på. Så jag blev jättenöjd!

När vi sen hade varit i alla affärer vi ville in i, så åkte vi hem. Ömmande fötter hade vi nog allihopa tror jag. Så det är skönt att vara hemma nu och vila! Vad har ni sysselsatt er med idag då? =)


Min långa kofta från Zoul från MQ! Jag tycker om att det var tre rader med
knappar, snyggt!


Och här är väskan som jag köpte! Den var både snygg och praktiskt,
perfekt helt enkelt!

Kommentarer
Postat av: Mathilda

snygga saker! :)

2009-01-30 @ 19:04:48
URL: http://mathildas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0