Lung och skön lördag


Hallojs!

Idag har det varit en lung och skön lördag, för min del. Började dagen med att ta en sovmorron som aldrig sitter fel!
Lite senare på dagen åkte vi och handlade, och sen har jag mest tagit det lungt och pluggat lite. Jag har mycket att plugga nu i helgen känns det som, det är historia, matte, naturkunskap, filosofi och klarinettläxor. Men då är det skönt att varva det med vila och ta det lungt! Har nämligen historiaprov på första världskriget och mellankrigstiden på onsdag, så jag har svarat på lite studiefrågor. På historieprov gäller det att läsa på mycket innan, och sen på provet skriva så mycket som man bara kan! På vissa frågor kan det gömma sig "dolda frågor", tycker jag! Det beror helt enkelt på hur man läser dem. Som tex den här frågan: Beskriv hur det var i Tyskland under 20-talet. Då kanske man tex har skrivit anteckningar på lektionen om att det var bra tider i början under 20-talet, och att det kallades det "glada 20-talet" ! Men, det var inte bara bra tider under 20-talet i Tyskland och det är det som är den "dolda frågan" enligt mig! Det finns ju mer saker som hände, mer saker som står i historieboken om det, som också ska besvaras. Om man tänker på det, så är det lättare att få full poäng på frågorna. Ett litet tips bara, som jag har kommit på! Det är inte alltid som frågorna är ytliga så att säga. Det kan dölja sig mer bakom! Ett litet tips bara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0